Side 1 af 1

c 270 cdi i tomgang

: 30. mar 2008, 23:48
af Administrator
Jeg har købt en c270 cdi, når den går i tomgang,svinger den 500 og 800 omdrejninger, hvorfår gør den det?

: 31. mar 2008, 15:59
af Administrator
Ustabil dieseltryk.

Kan skyldes pga: højtrykspumpen, dyser eller railtrykregulatoren.

Tit og ofte er det railtrykregulatorens teflonpakning eller o-ring som slides. Før i tiden kunne man købe regulatoren for sig selv men tror at idag får man kun railen med både regulator og tryksensoren.

: 31. mar 2008, 17:28
af Administrator
Tak for hurtigt svar, hvad er prisen på railen railen med regulator og tryksensoren.

: 31. mar 2008, 23:29
af Administrator
Priser har jeg desværre ikke styr på :)

: 1. apr 2008, 11:56
af Administrator
Ok. Jeg har været på værksted med bilen, og på værkstedet fandt de ikke ud af hvad der var galt, det var et MB værksted. Jeg var ikke tilfreds med arbejdet på værkstedet, bilen blev tilsluttet en computer, som gjørde nogle test, men mekanikeren fandt ikke ud af noget.

: 1. apr 2008, 16:15
af Administrator
:lol: :lol: :lol: ... man skal ikke blindt tro kun på testeren.
Hvis mekanikeren gik ind på Motor-> CDI-> Faktiske Værdier-> Tomgang, så kan man holde øje med railtrykket som ikke må svinge mer end 50 Bar (mener jeg) i tomgang!

Testeren er et hjælpe/udlæsnings redskab. Mange mekaniker går i stå hvis den ingen fejl viser :roll:

: 1. apr 2008, 21:35
af Administrator
Hvor sidder railen eller trykregulatoren?

: 1. apr 2008, 22:43
af Administrator
Fjern dækslerne. Railen sidder på langs i midten hvor der går rør til dyserne. På selve railen sidder regulatoren i enden ved tordeplade og føleren i den anden ende forrest...

: 4. apr 2008, 01:40
af Administrator
ok,tak for de gode svar, det er en god side. :D

Re:

: 2. jun 2011, 23:40
af Gundestrup
Administrator skrev:Ustabil dieseltryk.

Kan skyldes pga: højtrykspumpen, dyser eller railtrykregulatoren.

Tit og ofte er det railtrykregulatorens teflonpakning eller o-ring som slides. Før i tiden kunne man købe regulatoren for sig selv men tror at idag får man kun railen med både regulator og tryksensoren.
Railtryksregulatoren er det = EGR ventilen?

Hvad er sværhedsgraden for perlestens-mekanikkeren for at skifte denne pakning selv?

Noget specielt man skal være opmærksom på?

Er der noget med at man kan få et rep-kit til dette hos MB?

Re: c 270 cdi i tomgang

: 3. jun 2011, 14:47
af SLKkompressor
Det er ikke de samme. EGR ventilen recirkulerer en del af udstødningsgasserne til indsugningen for at mindske mængden af NOX =kvælstofilter i udstødningen.
Railtrykventilen sørger for det ønskede tryk i indsprøjtningssystemet. Jeg troe stadig at man kan købe repsæt til denne ventil hos MB værksteder. DE fleste reparationer er ikke svære hvis man ved hvordan.