c 270 cdi i tomgang

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

c 270 cdi i tomgang

Indlæg af Administrator »

Jeg har købt en c270 cdi, når den går i tomgang,svinger den 500 og 800 omdrejninger, hvorfår gør den det?
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Ustabil dieseltryk.

Kan skyldes pga: højtrykspumpen, dyser eller railtrykregulatoren.

Tit og ofte er det railtrykregulatorens teflonpakning eller o-ring som slides. Før i tiden kunne man købe regulatoren for sig selv men tror at idag får man kun railen med både regulator og tryksensoren.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Tak for hurtigt svar, hvad er prisen på railen railen med regulator og tryksensoren.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Priser har jeg desværre ikke styr på :)
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Ok. Jeg har været på værksted med bilen, og på værkstedet fandt de ikke ud af hvad der var galt, det var et MB værksted. Jeg var ikke tilfreds med arbejdet på værkstedet, bilen blev tilsluttet en computer, som gjørde nogle test, men mekanikeren fandt ikke ud af noget.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

:lol: :lol: :lol: ... man skal ikke blindt tro kun på testeren.
Hvis mekanikeren gik ind på Motor-> CDI-> Faktiske Værdier-> Tomgang, så kan man holde øje med railtrykket som ikke må svinge mer end 50 Bar (mener jeg) i tomgang!

Testeren er et hjælpe/udlæsnings redskab. Mange mekaniker går i stå hvis den ingen fejl viser :roll:
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Hvor sidder railen eller trykregulatoren?
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Fjern dækslerne. Railen sidder på langs i midten hvor der går rør til dyserne. På selve railen sidder regulatoren i enden ved tordeplade og føleren i den anden ende forrest...
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

ok,tak for de gode svar, det er en god side. :D
Gundestrup
Indlæg: 51
Tilmeldt: 9. mar 2011, 08:23

Re:

Indlæg af Gundestrup »

Administrator skrev:Ustabil dieseltryk.

Kan skyldes pga: højtrykspumpen, dyser eller railtrykregulatoren.

Tit og ofte er det railtrykregulatorens teflonpakning eller o-ring som slides. Før i tiden kunne man købe regulatoren for sig selv men tror at idag får man kun railen med både regulator og tryksensoren.
Railtryksregulatoren er det = EGR ventilen?

Hvad er sværhedsgraden for perlestens-mekanikkeren for at skifte denne pakning selv?

Noget specielt man skal være opmærksom på?

Er der noget med at man kan få et rep-kit til dette hos MB?
Med venlig hilsen

Gundestrup


MERCEDES C 220 T CDI BE AVANTGARDE AMG 7G AUT st.car.
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: c 270 cdi i tomgang

Indlæg af SLKkompressor »

Det er ikke de samme. EGR ventilen recirkulerer en del af udstødningsgasserne til indsugningen for at mindske mængden af NOX =kvælstofilter i udstødningen.
Railtrykventilen sørger for det ønskede tryk i indsprøjtningssystemet. Jeg troe stadig at man kan købe repsæt til denne ventil hos MB værksteder. DE fleste reparationer er ikke svære hvis man ved hvordan.
Besvar