W211 aitmatic.

Alt vedrørende teknik
Besvar
Kjensen
Indlæg: 104
Tilmeldt: 21. jul 2013, 21:00

W211 aitmatic.

Indlæg af Kjensen »

Hej.
Jeg har en W211 2003 sedan, med airmatic (kode 486).
Den er begyndt at synke lidt i bag, men synker ikke helt i bund.
Hvis den står på et lige underlag, så synker den ens i begge sider og står lige.
På mit arbejde holder jeg et sted, hvor højre baghjul holder lidt højere end venstre, og her står bilen også lige, men højre baghjul er sunket mest (ja nu jeg skriver dette indlæg, bander jeg over at jeg ikke har prøvet at parkere et sted, hvor det er venstre baghjul, som holder lidt højere ;-) )

Jeg kunne have ventilblokken mistænkt, for hvis den var en af de bagerste bælge, ville den så ikke synke helt i bund?

Gode bud modtages med glæde.

Karsten.
peradel@jubii.dk
Indlæg: 31
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:16

Re: W211 aitmatic.

Indlæg af peradel@jubii.dk »

Hej K.
Det kan sagtens være ventilblokken men det kan ligesågodt være en begyndende utæt bælg. Min begyndte på samme måde at være sunket om morgenen.
Fik skiftet ventilblokken men havde samme problem næste morgen. Efter et stykke tid kunne jeg se at den sank mere i Venstre side og det var så en utæt bælg. Købte to nye bælge fra Arnott en dag de var på ekstra bud hos Autodoc og nu virker det bare. Arnott giver livslang garanti (hvad det så betyder). Man kan ligesågodt skifte begge samtidig da de jo ofte er lige gamle og vel har ca. samme levetid. Kostede ca. 2400 pr stk. Men som sagt det kan jo være ventilblokken eller pumpen eller !!!!!
Mvh Per
E200 w212, 206 st.car
Besvar