W204 rystelser/summen

Alt vedrørende teknik
Besvar
Dnin
Indlæg: 40
Tilmeldt: 8. nov 2017, 17:18

W204 rystelser/summen

Indlæg af Dnin »

Nogen gode ideer??? min C200CDI AUT. 2012 kommer indimellem med en svag summen/rystelser i hele bilen. Det kan sammenlignes lidt med følelsen af når dækkene har rejst sig. Det kommer og går uden ændringer i hastighed og omdrejninger når der køres (dog føler jeg at det kommer oftest ved pæn kørsel-lave omdrejninger), det kommer kun efter man har kørt +10km og oftes kun for hver 200-500km og er der fra 2-50km kørsel. Det skal siges at der er lige skiftet bremser hele vejen rundt og problemet var der også inden. Min tanke går på automatgearkassen, kan det være den der laver ballade?? Der er skiftet olie for ca 80tkm siden. (dog ikke i min ejertid) HJÆLP MIG!!!
Dnin
Indlæg: 40
Tilmeldt: 8. nov 2017, 17:18

Re: W204 rystelser/summen

Indlæg af Dnin »

Slet ingen ideer?
Eje2970
Indlæg: 86
Tilmeldt: 27. jan 2016, 20:44
Geografisk sted: SydFyn, Svendborg

Re: W204 rystelser/summen

Indlæg af Eje2970 »

Kunne lyde som regenerering af partikelfilter.
MB E350 CDI 4Matic stationcar, 2014
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: W204 rystelser/summen

Indlæg af BWJ »

80000 km på gearolie ?, hvis du også bruger trailer/CV beder man næsten om problemer :?
Men ja, som eje skriver- regenerering, har du prøvet at stoppe og stå ud når den gør det, hvis udstødning lugter brændt er det regenerering.
ZOOM ZOOM.
Dnin
Indlæg: 40
Tilmeldt: 8. nov 2017, 17:18

Re: W204 rystelser/summen

Indlæg af Dnin »

Ingen brug at tunge trailer m.m. Regenerering af partikelfilter har jeg slet ikke tænkt på.. Hvad er der at gøre der? Rens? Nyt? (Skal siges at jeg har 50km hver vej til job)
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: W204 rystelser/summen

Indlæg af BWJ »

Dnin skrev: 16. nov 2019, 07:11 Ingen brug at tunge trailer m.m. Regenerering af partikelfilter har jeg slet ikke tænkt på.. Hvad er der at gøre der? Rens? Nyt? (Skal siges at jeg har 50km hver vej til job)
Der skal ikke gøres noget, regenerering af DPF er en proces som bilen selv styrer, der sidder en enhed som overvåger differenstrykket over filteret, når dette tryk når en fastsat grænse sættes regenereringen igang automatisk, som oftest fungerer det ved at der indsprøjtes diesel i cylinder i udstødningssekensen så der kommer brændstof i filteret som så igen brænder af i filteret, sammen med ophobet sod.
Denne proces kan gøre motorgang lidt anderledes, samtidig med at udstødning kan lugte meget varm/brændt.
Med samme kørselsmønster som dig, gjorde min det ca. hver 10-15 dag.
ZOOM ZOOM.
Dnin
Indlæg: 40
Tilmeldt: 8. nov 2017, 17:18

Re: W204 rystelser/summen

Indlæg af Dnin »

Jeg tænker at filteret så skal renses/skiftes. Den rumler og ryster en del. Måske filteret er fyldt.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: W204 rystelser/summen

Indlæg af BWJ »

Dnin skrev: 17. nov 2019, 09:04 Jeg tænker at filteret så skal renses/skiftes. Den rumler og ryster en del. Måske filteret er fyldt.
Hvis det var tilfældet ville den gå fejl, og motorlampe lyse.
Har du prøvet "Hessel kuren", fyld én flaske BellAdd city på tom tank og fyld derefter op.

OBS. der er jo ikke nogen der siger at rystelser/brummen er fordi den regenererer, det var én mulighed (hvis den lugter varm/brændt)
ZOOM ZOOM.
Dnin
Indlæg: 40
Tilmeldt: 8. nov 2017, 17:18

Re: W204 rystelser/summen

Indlæg af Dnin »

Har lige været ude og køre hvor den gjorde det igen. Er næsten sikker det er regenerering af partikelfilter der giver summen. Imens den summer slår start/stop fra. Og dette er vel normalt når den kører regenerering? Er det mon et rens der skal til?
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: W204 rystelser/summen

Indlæg af BWJ »

Dnin skrev: 17. nov 2019, 20:03 Har lige været ude og køre hvor den gjorde det igen. Er næsten sikker det er regenerering af partikelfilter der giver summen. Imens den summer slår start/stop fra. Og dette er vel normalt når den kører regenerering? Er det mon et rens der skal til?
Ja, start/stop deaktiveres mens processen kører, du skal ikke foretage dig noget medmindre du får gul motorlampe, punktum.
ZOOM ZOOM.
Dnin
Indlæg: 40
Tilmeldt: 8. nov 2017, 17:18

Re: W204 rystelser/summen

Indlæg af Dnin »

Summen/brummen er bare meget markant. Har haft bilen i 2år. Og det er først nu at jeg at jeg har hørt at den kører regenerering. Noget må være galt??
Dnin
Indlæg: 40
Tilmeldt: 8. nov 2017, 17:18

Re: W204 rystelser/summen

Indlæg af Dnin »

Nu har jeg været på værksted som har målt min bil igennem og partikelfilter var fint og ikke stoppet. :? Så kom en ny tanke, jeg tror måske at det er blæseren til køleren der til tider kører op og tager mange omdrejninger. Så hvis den er ude af balance eller har dårlige lejre, så er det måske der problemet ligger...
Eje2970
Indlæg: 86
Tilmeldt: 27. jan 2016, 20:44
Geografisk sted: SydFyn, Svendborg

Re: W204 rystelser/summen

Indlæg af Eje2970 »

Hvis det er blæseren skal lyden også være der hvis du, mens den har lyden, holder indtil siden og lader motoren gå i tomgang.
MB E350 CDI 4Matic stationcar, 2014
Dnin
Indlæg: 40
Tilmeldt: 8. nov 2017, 17:18

Re: W204 rystelser/summen

Indlæg af Dnin »

Ja det har jeg også forsøgt, men det er ligesom at blæseren går ned i omdrejninger så snart at bilen bliver stoppet..(ikke motor stoppet)
Besvar