Start januar begyndte den famøse gule motorlampe og lyse, og bilen hoppede i nødgear. Jeg kørte den ud til Mercedes på Amager, som sagde at det var dysserne så dem skiftede de på kulance, idet der har været ballade med dem på min model. De rensede i samme moment partikelfilteret.
For et par dage siden begyndte lampen at lyse igen - jeg kørte igen til Mercedes på Amager, og efter en halv dags arbejde med tests osv. kom de frem til, at den ene cylinder ikke fungerer optimalt, og derfor får den tilført mere diesel og olie end nødvendigt, som så er med til at stoppe partikelfiltret til. Det var deres forklaring. Jeg spurgte dem derfor om det ikke kunne udbedres, men det anbefalede de ikke at man gjorde på en motor, som har kørt 280.000 km., så de mente derfor at det eneste rigtige var at skifte motoren til den fine pris af 99.318,75 kr. inkl. moms!! men så får man også svimlende 2 års garanti med!!
Jeg er desværre ikke så teknisk anlagt - jeg er blot en, som nyder at køre Mercedes

Jeg har kontakte Gørløse, og de har en motor stående, som har kørt 19.000 km. den kan jeg købe og få sat i for 65.937,50 kr. inkl. moms. og der får jeg 6 måneders garanti med... Har I nogen erfaringer med dem?
Jeg har endvidere forsøgt at google mig frem til om det kan svare sig at reparere motoren, og hvad det i givet fald vil koste - det har dog ikke givet så meget...
Så drenge (måske en enkelt pige eller to