Undervognsbehandling af c220 eller ej

Alt vedrørende historie og udvikling af de enkelte Mercedes-Benz modeller
Besvar
Mikkelsen
Indlæg: 2
Tilmeldt: 7. jan 2021, 17:50

Undervognsbehandling af c220 eller ej

Indlæg af Mikkelsen »

Jeg er ny bruger og beklager, hvis emnet allerede findes i arkivet. Jeg har søgt, men kunne ikke finde det.

Jeg har netop købt min første Mercedes c 220. Det er dansk leasing bil fra 2018. Den har fået et tyndt lag fra fabrikken og sælger anbefaler først at behandle den om 1-2 år. Jeg er dog i tvivl om jeg bør behandle den med det samme, så jeg ved, at den har fået et godt lag dinitrol.

Hvad er jeres holdning/ erfaringer?
Jolars
Indlæg: 291
Tilmeldt: 17. nov 2019, 16:46

Re: Undervognsbehandling af c220 eller ej

Indlæg af Jolars »

Hej Mikkelsen.

Giv den en dobbelt behandling til en start fra et anerkendt firma, fx dinitrol, tectyl eller andet. Når først der kommer rust til syne er den jo i gang med at ruste. Jo tidligere den får 1 ste gang, jo længere holder bilen. Jeg får mine behandlet med 2 til 3 års mellemrum. Har aldrig haft andre tæringer udover oversete stenslag og lignende
ALLE biler ruster, nogle mere end andre, også galvaniserede. 12 års rustgaranti, skal nok mest ses som at der garanteret er huller i bilen, hvis du IKKE gør noget 🙂

Jolars
GLA 220d 4matic 2017
177 HK 350 Nm standard.
215 HK 420 Nm med let chipning fra Quantum files.
Mikkelsen
Indlæg: 2
Tilmeldt: 7. jan 2021, 17:50

Re: Undervognsbehandling af c220 eller ej

Indlæg af Mikkelsen »

Tak for svar. Jeg booker en behandling asap og så må fremtiden vise om det skal følges op afhængig af, hvor længe jeg forventer at beholde bilen.
Besvar