Hej alle
Jeg er ny her - tak for godkendelsen.
Er slet ikke bilkyndig, men er super vild med designet på 450 SL. Jeg har set flere til salg på mobile.de og de går fra 13.000 til 37.000 eur.
Så hvad er det der gør, at priserne svinger så meget ?
Den jeg kigger på er nysynet (2019), europæiske kofanger. Kommer fra USA.
Jeg har den på værksted, så den kan blive tjekket igennem.
Der skal skiftes indmad - bunden, bagagerummet, ny antenne, nyt læder til sæderne etc.
Ingen revner i panelet i forruden.
Hvad skal jeg ellers kigge efter - og hvad kan jeg fovente ift. prisudviklingen ?
Takker
Mercedes 450 SL fra 1973
Re: Mercedes 450 SL fra 1973
du skal kigge efter rust, det er typisk en gammel bil der er gennemtæret hvis den ikke allerede har været renoveret
I tilfælde af at jeg er utydeligt, så kig efter RUST...
Og selve bilen er er en dejlig bil, har selv en 380SLC, som efter omfattende renovering ikke har rust
I tilfælde af at jeg er utydeligt, så kig efter RUST...

Og selve bilen er er en dejlig bil, har selv en 380SLC, som efter omfattende renovering ikke har rust
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
-
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: 25. mar 2021, 23:07
Re: Mercedes 450 SL fra 1973
Mange tak for svar.
Jeg har haft den på liften og der skal laves lidt rust, men så burde den også være fin - det kommer til at stå i ca. kr. 40.000,- og ved ikke om det er dyrt. Har hørt, at vi i DK er billigere til den slags end de er i Tyskland, men til gengæld bør alt andet laves i Tyskland.
Når jeg ser på mobile.de, så er priserne på 350 SL noget højere end 450 SL, og det er jo nærmest den samme bil ???
Hvor meget må en 450 SL med 70.000 km bliver renoveret for ?? Hvir meget kan den bære - stiger den i værdi ?
Jeg har haft den på liften og der skal laves lidt rust, men så burde den også være fin - det kommer til at stå i ca. kr. 40.000,- og ved ikke om det er dyrt. Har hørt, at vi i DK er billigere til den slags end de er i Tyskland, men til gengæld bør alt andet laves i Tyskland.
Når jeg ser på mobile.de, så er priserne på 350 SL noget højere end 450 SL, og det er jo nærmest den samme bil ???
Hvor meget må en 450 SL med 70.000 km bliver renoveret for ?? Hvir meget kan den bære - stiger den i værdi ?
Re: Mercedes 450 SL fra 1973
Kan ikke besvare dine spørgsmål, men køb bilen hvis det er den bil du vil have, synes ikke rust arbejde til 40k er så dyrt.
Angående værdistigning, så skal du ikke købe bilen for at betale for at få den renoveret og forvente at du kan sælge bilen bagefter med fortjeneste.
Du skal kun købe hvis du vil have den bil og have køreglæden med den (Og jeg er nu selv meget glad for min 380SLC)
Angående værdistigning, så skal du ikke købe bilen for at betale for at få den renoveret og forvente at du kan sælge bilen bagefter med fortjeneste.
Du skal kun købe hvis du vil have den bil og have køreglæden med den (Og jeg er nu selv meget glad for min 380SLC)
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader