MB VITO?

Alt vedrørende historie og udvikling af de enkelte Mercedes-Benz modeller
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

MB VITO?

Indlæg af Administrator »

Hej i forummet.
Jeg stå for at skulle indkøbe ny firmabil (Minibus) til medarbejderne.
Vi har i en årrække haft flere VW Caravelle som i og for sig fungerer udemærket. Der har efter min mening intet alternativ været til VW hidtil, da bl.a. den gamle Vito med forhjulstræk ikke var på niveau med VW kvalitetsmæssigt.

Nu er der jo imidlertid en ny Vito med baghjulstræk som kunne være værd at overveje. Flere uafhængige fagfolk siger at "den ikke er bedre end den gamle" Andre siger at den er bedre end VW mekanisk, men dårligere i karosseri (rust).

Er der nogen her som har erfaringer med ny Vito?

Mvh
Henrik

PS. mit hjerte siger selvfølgelig Mb, men jeg vil selvfølgelig helst have tilfredse medarbejdere! :-)
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Vito/Viano W639 skal man helst købe dem med 2 runde ure på instrumentet dvs fra midt 2007 og frem. De første havde en hel masse bøvl men er blevet rettet op med tiden. Og hvis du ikke tager V6'eren, er den en del nemmere at reppe end VW Transporter.

Men ingen bil/varevogn er perfekt. Der måske nogle ting som er bedre på VW'eren og omvendt.

Og en Vito/Viano har et stykke op til MB's personbilers standard, så du betaler for en Mercedes meeen får ikke fuld valuta for pengene! Og det ved jeg :wink:

Men jeg synes VW er lidt opreklameret, så godt er deres produkter hellere ikke :roll:
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

jeg har prøvet en 2,2 AUT. med 150 hk fra 2005, den havde kørt 71000 km og kørte fint.

Har du erfaringer med aut. gear på vito?

Og evt. omkring rust?

Jeg er helt enig i at VW har sine fordele og omvendt MB. Og VW fan bliver jeg heller aldrig, så hellere begynde at strikke eller andet mere spændende og personligt udviklende. :-)

Dog vil jeg bare undgå Vitoen hvis den ikke er klart bedre end den gamle model.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Man kan ikke sammenligne den gamle og nye Vito da de er vidt forskellige. Og helt klart er den nye meget bedre.

Automatgearkassen er en 722.6 som blev først brugt på personbilerne fra ca. 1997 er forbedret gennem tiden på mange punkter og er rimelige solide. Men manuelgearkassen er en del billigere i vedligeholdelse.

Har hørt at det første modeller havde lidt rust emner men er blevet løst nu.

Skal du være på den sikre side, skal du helst købe den lettere faceliftet model som kom 05.01.2007. http://www.jesmb.de/indexie.htm klik på Viano (639)
mbvito110TD1997
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28. apr 2010, 19:48

Re: MB VITO?

Indlæg af mbvito110TD1997 »

har vito fra 97 med autogear og den er altså fejlfri osse gearkasse og den har da gået 318000 nu. :mrgreen:
mbc126
Indlæg: 18
Tilmeldt: 4. mar 2009, 13:12
Geografisk sted: Fyn

Re: MB VITO?

Indlæg af mbc126 »

Jeg har en v220cdi fra 99, og den kører som en drøm, jeg har tidligere haft en caravlle, og tvivl om hvilken der er bedst ender her! ( :wink: )
Lydmæssigt er viano bedre end V-klasse men der er klar forskel på V-klasse og vito. Men man hvis du påtænker at købe en V eller vito skal du have et ekstra sæt øjne med, gerne med en spidshammer for at du ikke køber en bil der ruster imellem fingerene på dig. Bremser hele vejen rundt skal være iorden, og sikre dig at niveauregulering virker, det er dyrt at få skiftet.

Hvis alternativet er imellem en V eller viano SKAL du vælge en viano med ikke under 150hk. Den lille er simpelthen for tam og frustrerende at køre i. Lydmæssigt er det selvfølgelig noget andet end en E-klasse, men det kan man ændre på.

Det næste man skal tænke på er reservedele og service....og her siger det sig selv at der krævet mere til en V'er end en viano på grund af alder, men priser på dele er for begge vogne uden sammenligning billigere end VW.

AK
C126 The Peak Of Car Evolution
Besvar