MB 250 - hvilken årgang?

Alt vedrørende historie og udvikling af de enkelte Mercedes-Benz modeller
Besvar
sigva007
Indlæg: 1
Tilmeldt: 19. aug 2009, 06:56

MB 250 - hvilken årgang?

Indlæg af sigva007 »

Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af en MB 250/8 med 2.8 l motor - type W114. Bilen er importeret fra Tyskland i 2004 og der er betalt afgift.
På anmeldelsesblanketten ved afgiftsberigtigelsen er anført, at bilen er
reg. 1. gang 05.10.76. Bilen er sidst synet her i DK d. 27.02.2007. Jeg står derfor nu og skal have synet bilen på ny. Ved handlen medfulgte servicehæfte(Wartungsheft) med det originale datakort på bilen. Ved et
nærmere eftersyn af hæftet, opdager jeg at bilen har været til 1000 km
service d. 17.07.74 og 7500 km service d. 18.06.75 - altså over 2 år før
den skulle være indregistreret første gang! Det er jo ret så vigtigt om
bilen er registreret f.g. i 1974 i stedet for 1976 - med hensyn til vægtafgift og status som veteran her i forbindelse med syn. Hvordan
får jeg konstateret, hvor gammel bilen er - kan det evt. ses ud fra nogle
koder på datakortet - eller er der nogen, der har prøvet i praksis, at få
ændret en allerede udstedt registreringsattest her i Danmark - og i givet
fald - hvad skulle der til af dokumentation ?

Håber der er en der kan hjælpe mig!

Mvh
Sigvald Jensen
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

MB 250 - hvilken årgang?

Indlæg af SLKkompressor »

Jeg tror du først og fremmest skal have fastslået hvornår den er afleveret fra fabrikken. Du kan henvende dig til Classic Center i Stuttgart og få oplyst produktionsdata og tidspunkt på din bil. Adressen står her på klubbens hjemmeside. Du kan også henvende dig hos en MB forhandler og forsøge at få dem om at finde bilens data. Måske kan næmeste synshal hjælpe dig hvis de har lyst. Alle steder skal du medbringe bilens komplette stelnummer. Ændring af registreringsattesten kan en synshald også hjælpe med hvis de vil.
SLKKompressor
Bri_jac
Indlæg: 569
Tilmeldt: 3. mar 2009, 19:34
Geografisk sted: Sunny Sorø

Re: MB 250 - hvilken årgang?

Indlæg af Bri_jac »

Hejsa tillykke med din 'nye' bil - Jeg synes en gammel /8 er en flot bil, Vil du måske vise et billede af den?

-Brian
Besvar