CLK 320

Alt vedrørende historie og udvikling af de enkelte Mercedes-Benz modeller
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

CLK 320

Indlæg af Administrator »

Jeg har lige skrevet slutseddel på min nye Mercer. Jeg har altid drømt om en lidt sporty MB. Håber jeg bliver glad for den. Er der noget, jeg skal være opmærksom på, inden jeg betaler den? (Jeg tænker på skjulte fejl osv.)
Bilen er fra 99 og har kørt 150000.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Hej Morten

Min far har sådan een - den kører fuldstændig fantastisk og ser jo altså rigtig godt ud!! ;)

Det eneste du skal være grundig med er rusten - tjek specielt frontklappen ude ved forlygterne; den er jo fra tiden med w210-problemerne, selvom CLK'eren er langt bedre mht. rust!

...og så kan du jo altid få foretaget en rustgennemgang hos Mercedes - de bør jo tage evt. problemer på garantien! :)

Men tillykke med den - og bare det var mig!!!

vh
Thomas J

PS... må jeg spørge hvad du måtte betale for den...? :roll:
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

CLK 320

Indlæg af Administrator »

Hej Thomas. Tak for dit hurtige svar. Du har ret mht. det med rust. Præcis de steder du nævner var der rust at se. Der var samtidig en del små stenslag. Men jeg kunne uden problemer få forhandleren, til at at udbedre disse ting dvs. lakering alle stederne, hvor lakken var grim. Helt uden beregning. Så jeg forventer den kommer til at stå som ny. Desuden bliver der monteret helt nye 17" alu´er på, mod merpris på 10K. Så prisen løber op i 370.000,-. Men jeg var solgt ved den første prøvetur :D . Jeg troede iøvrigt CLK´eren og andre MB efter 1999 var galvaniseret. Hvordan kan de ellers give 30 års rustgaranti?
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Jeg skal sgu også ha' en CLK når jeg blir stor... øeh rig... eller.. :D

Jeg har læst, at Mercedes's "undskyldning" for rustproblemerne er, at det var en fabrikationsfejl - maskinen der skærer pladerne gør dem så skarpe, at de har problemer med rustbeskyttelsen sidenhen... Måske er det en and, og en måde at bortforklare vi-var-for-nærige-med-rustbeskyttelsen, eller også er den god nok; hvad ved jeg.. ;)

Det lyder rigtig godt med bilen der...! Iøvrigt synes jeg din (og min fars) model er federe end den nye! 8) 8)

/Thomas
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

hej igen Thomas. Tak for dit svar. Tiden må vise om der kommer mere rust.. :? Jeg er glad for din begejstring. Jeg kan ikke vente til 1.9 hvor jeg får den 8)
Sig mig kører du i en 500 SEC? Det er da heller ikke helt tosset :D
hilsen Morten
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Nej, jeg klager ikke... men en '99 CLK er trods alt en anden liga! ;)

/T
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Det skulle da kun være pga. aldersforskellen. CLK´eren er jo "kun" en V6´er :) . Jeg skriver igen når jeg får den. Hilsen Morten
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Så kom Merceren i hus. Helt ny lak+fælge 8)
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

SEJT!! Kan man vedhæfte et billede her, eller...??

/Thomas
Besvar