model

Alt vedrørende historie og udvikling af de enkelte Mercedes-Benz modeller
Besvar
jwj
Indlæg: 5
Tilmeldt: 24. nov 2010, 12:06

model

Indlæg af jwj »

Jeg vil godt høre om nogen har et link hvor jeg kan se billeder af de forskelle chassis der refereres til.

Er selv den lykkelige ejer af en w140 (kan jeg forstå) S500 fra juni 1995. Fandt den i Japan, knap 36.000 på tælleren. Da den kom hjem kunne jeg konstatere den aldrig har kørt i regnvejr, papirstregkoden fra samlebåndet sad endnu under kofangeren. kr 115.000 incl. containertransport,kostede det at få den afleveret på min adresse på fyn. Skat vil så have yderligere 125.000 i afgift, ialt 240.000 for en klasse bil, der endnu ikke er kørt til. Nypris i 1995 iflg. skat 1.9 mill., har været en tur i frankrig og hjem. Fantastik oplevelse, komfort ud over alle grænser, men en tørstig fætter. 7,45 km/liter i snit, men vel meget godt for en 5 liters V8.
Har problemer med at finde placering for kørelys relæ, har fundet reservedelen, men ved nogen hvor relæet skal sidde ???
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: model

Indlæg af BWJ »

Her er historie og data på alle modeller, http://www.mercefreaken.com/
God jul.
ZOOM ZOOM.
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: model

Indlæg af SLKkompressor »

Tillykke med din fine bil. Til den hører orginalt kørelys installation som sidder i MBer til lande med lov om kørelys. Du skal anskaffe en original lyskontakt med kørelys og udskifte den nuværende lyskontakt. Det er ikke billigt men virker i hvert fald på andre MBer som E klasse og SLK.
Aabb
Indlæg: 2
Tilmeldt: 18. dec 2010, 13:52

Re: model

Indlæg af Aabb »

Hej.

Jeg har én S300 W140 -har den kæde eller tandrem ??
Den bliver meget snavset framme i motorrum, (det ligner noget sort støv, fnuller-gummi) ?

Også: Den visler lidt i P og N ??

Kan nogle hjælpe ???


Mvh.
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: model

Indlæg af SLKkompressor »

En S300 har kædetrukken knastaksel ligesom alle andre MBer efter 2. verdenskrig.
Utæt udstødningsmanifold er et bud både til sort smuds og hvislen.
Besvar