Køb Mercedes 190/190E hjælp :)

Alt vedrørende historie og udvikling af de enkelte Mercedes-Benz modeller
Besvar
Crazymonkey-dk
Indlæg: 2
Tilmeldt: 4. apr 2011, 10:41

Køb Mercedes 190/190E hjælp :)

Indlæg af Crazymonkey-dk »

Hej allesammen :)

Da jeg nu er blevet gammel nok til at køre i bil, og min første bil efterhånden skal skiftes ud (jeg prøver stadig at finde på en god undskyldning :D) har jeg bestemt mig for at min næste bil skal være fra mit yndlingsmærke. Så jeg har kigget lidt på nettet,og fundet frem til de gode gamle 190'er. De ligger fint inden for mit budget som er op til de omkring de 30.000-40.000kr. :) Jeg er dog mest til 190E'erne, godt med en dejlig stor motor :P Men jeg vil dog gerne høre lidt mere om dem, fra nogle som måske var bedre inde i emnet end jeg er, og som måske havde erfaring med dem. Jeg har kigget på nettet, både på de danske og tyske hjemmesider, og udmiddelbart af hvad jeg kan se, så er de tysker modeller i noget bedre i stand, i forhold til hvad vi kan få hjemme, og bedre prismæssigt. Jeg er dog godt klar over at der selvfølgelig kommer noget afgift på disse, jeg har dog ikke kunne finde nogle konkrete bud, men nogle der måske evt. har det ? :) Er der endvidere noget som jeg skal være opmærksom på, rustproblemer (kan ikke rigtig finde ud af om det var senere), eller noget elektronik som har tildens til at fejle? Skal jeg måske gå efter en hel anden model ? :)

Hvis i har nogle bud på nogle fine biler, som i evt. har set på nettet skal i også være velkommen til vise dem :) Jeg agter at vedligeholde bilen, og passe og pleje den. Så det må gerne vær pæn i det :) Og gerne med læder kabine :D


Mvh
Nicolai Christensen :)
Brugeravatar
Baby
Indlæg: 20
Tilmeldt: 3. maj 2009, 11:36
Geografisk sted: Solrød Strand

Re: Køb Mercedes 190/190E hjælp :)

Indlæg af Baby »

Hej Crazy, velkommen til! Du har vel set denne her, som passer meget godt til dine ønsker: http://www.bilzonen.dk/brugt-bil/104318 ... des-190-e-

Ellers er dit ønske om 190E til at forstå: Jeg gik selv efter den 6-benede for 3 år siden - mindre motor kunne ikke gøre det - og fandt en privat sælger hvor tælleren kun stod på ca. 150.000 og som var importeret fra Tyskland i 2000. Lige nu er de nærmest latterligt billige (de er set til under 1000 euro), men der er self altid afgiften at regne oveni. Personligt ville jeg ikke betænke mig, da modellen er slidstærk, billig i reservedele og med fremragende køreegenskaber.

Rust er altid en faktor. Selv har jeg en bagskærm, der snart skal ses på og fordørene har fået lidt snask på underkanterne langs med gummilisten. Men passet ordentligt virker det ikke som om de er mere udsatte end andre mærker.

God jagt!
Crazymonkey-dk
Indlæg: 2
Tilmeldt: 4. apr 2011, 10:41

Re: Køb Mercedes 190/190E hjælp :)

Indlæg af Crazymonkey-dk »

Baby skrev:Hej Crazy, velkommen til! Du har vel set denne her, som passer meget godt til dine ønsker: http://www.bilzonen.dk/brugt-bil/104318 ... des-190-e-

Ellers er dit ønske om 190E til at forstå: Jeg gik selv efter den 6-benede for 3 år siden - mindre motor kunne ikke gøre det - og fandt en privat sælger hvor tælleren kun stod på ca. 150.000 og som var importeret fra Tyskland i 2000. Lige nu er de nærmest latterligt billige (de er set til under 1000 euro), men der er self altid afgiften at regne oveni. Personligt ville jeg ikke betænke mig, da modellen er slidstærk, billig i reservedele og med fremragende køreegenskaber.

Rust er altid en faktor. Selv har jeg en bagskærm, der snart skal ses på og fordørene har fået lidt snask på underkanterne langs med gummilisten. Men passet ordentligt virker det ikke som om de er mere udsatte end andre mærker.

God jagt!
Jeg siger mange tak for dit indlæg :) Og jeg har set den bil du linker til, og må indrømme at den godt kunne blive et muligt bud, men holder stadig alle bud åben :) Men hensyn til ting og sager man skal være opmærksomme på, så lyder det jo godt, jeg har også set et afsnit af Wheeler Dealers (serien kan anbefales) hvor de netop arbejde på sådan en, og der sagde de lidt det samme som dig. Og Mercedes'erne fra den periode, er jo også kendt som nogle slidstærke modeller. Men jeg takker for dit input :)
Besvar