du kan kun opnå gode km/l om sommeren.
Det vigtigste jeg har fundet ud af er at træde varsomt på speederen under acceleration - altså køre som en bedstefar... Hvis du trykker for 'hårdt' ned på speederen tvinger du din bil til at brænde for meget brændstof af, så lad din bil langsomt komme op i den rigtige fart (JA jeg er sikkert en pestilens at køre bagved )
Så skal du såvidt muligt også læse traffiken foran dig, hvis du ser der er rødt lys kan du jo allerede slippe speederen 'før tid' så din bil kommer ned i fart.
Undgå små korte ture, da bilen anvender brændstof på at blive varm
w202
Re: w202
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
Re: w202
For lige at fortsætte "Off Topic" diskutionen ang. brændstoføkonomi:
Har her i weekenden kørt: Køge - Holstebro - Køge.
Med 3 fuldvoksne, 1 barn og generelt helt op til hastighedsgrænserne. På vinterdæk.
På denne tur opnåede vi 15,7 km/l og det er jeg egentlig godt tilfreds med i betragtning af de temmelig mange mellemaccelerationer på motorvejen og en rimelig lastet bil.
Har her i weekenden kørt: Køge - Holstebro - Køge.
Med 3 fuldvoksne, 1 barn og generelt helt op til hastighedsgrænserne. På vinterdæk.
På denne tur opnåede vi 15,7 km/l og det er jeg egentlig godt tilfreds med i betragtning af de temmelig mange mellemaccelerationer på motorvejen og en rimelig lastet bil.