Årgang ud fra stel- og/eller motornummer?

Alt vedrørende historie og udvikling af de enkelte Mercedes-Benz modeller
Besvar
erzin
Indlæg: 11
Tilmeldt: 7. jun 2010, 20:04

Årgang ud fra stel- og/eller motornummer?

Indlæg af erzin »

Har en 350 SLC, der ud fra attesten og sælgeren er fra 1976.
Men ud fra motor- og stelnummer har jeg på en hjemmeside fundet, at den skulle være fra 1971-73.
Hvor kan man finde det endelige svar?
Stel: 107023 12011397. Motor: 116 984 12000867
MB-Freak
Indlæg: 135
Tilmeldt: 29. okt 2009, 20:56
Geografisk sted: Hedensted

Re: Årgang ud fra stel- og/eller motornummer?

Indlæg af MB-Freak »

Hejsa
Ja det jo an på hvor mange der er blevet produceret pr år, nu hvor de sidste cifre er ; 11397
Kan du ikke se det ud af det blik skilt der er på panelet i døråbningen i venstre side.
Måske kan du finde mere Info på den tyske side over R107

Mvh MB freak
erzin
Indlæg: 11
Tilmeldt: 7. jun 2010, 20:04

Re: Årgang ud fra stel- og/eller motornummer?

Indlæg af erzin »

Der står jo ikke noget om årgang på skiltet. Fabrikken har selvfølgelig alle oplysninger om produktionstidspunkt og land den er solgt i, og jeg har set på en gammel tysk forum side, at man kan køre til Stuttgart og få besked, men der må være lettere muligheder??
erzin
Indlæg: 11
Tilmeldt: 7. jun 2010, 20:04

Re: Årgang ud fra stel- og/eller motornummer?

Indlæg af erzin »

Har nu arbejdet lidt med sagen. Blev af Mercedes Danmark henvist til Daimler-classic. De svarede, at de kun kunne give data til dokumenterede ejere. Så sendte jeg kopi af registreringsattest til dem. Så svarede de, at de ikke havde bemyndigelse til at udlevere data!!!? De henviste til lokal mekaniker/servicecenter.
Min lokale mekaniker i Århus var så venlig ud fra reservedelsnumre at sandsynliggøre, at min bil er fra 1976. Mere kan de åbenbart ikke. Man kan finde en del oplysninger på Wikipedia, men ikke fyldestgørende.
Det er jo ærgerligt, at Mercedes ikke vil dele deres oplysninger med trofaste veteran ejere. Er der ingen i klubben, der kender en smutvej?
Besvar