Jeg har købt Mercedes-Benz!

Alt vedrørende historie og udvikling af de enkelte Mercedes-Benz modeller
Besvar
bruunalexander
Indlæg: 4
Tilmeldt: 22. aug 2012, 16:03

Jeg har købt Mercedes-Benz!

Indlæg af bruunalexander »

Hello Mercedes-Benz Klub Danmark!

Jeg har for nylig købt min første bil, en Mercedes-Benz 190e 2,0 fra '92, aut. Jeg er 19 år, og jeg valgte denne bil pga. dens udseende og komfort. Den stråler jo af elegance og stil 8)

Jeg er positiv overrasket over bilen og den har imponeret mig meget. Komforten er bare helt i top på trods af den alder! :) Det eneste minus er, at der ikke sidder originale fælge på den. Det ser ud til at fælgene er lavet til en forhjulstrukken bil, da de er utrolig brede (selve fælget går meget ud).
Når jeg kører over bump på vejen rammer dækket og fælget imod min skærmkant, og det skær mig i hjertet hver gang jeg hører lyden af det. Er der nogle af jer, der ved hvordan det skal løses?
Hvad er det optimale dæk mål for sådan en bil? (Jeg overvejer at skifte dem)

Det skal dog lige siges, at den har utrolig stramme fjedre bagpå, hvilket presser fronten længere ned. Kan dette have en indflydelse?
Jeg vil selvfølgelig skifte de stramme fjedre så den kommer til at ligge ordentligt. Det ligner en Brian-vogn! :roll:

PS. Hvor kan jeg skaffe en original radio?

På forhånd tak :)
Venlig hilsen Alexander.
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Jeg har købt Mercedes-Benz!

Indlæg af SLKkompressor »

Hallo Alexander. Tillykke med din første bil. En "baby Benz" er et rigtigt godt valg som første bil. Find nogle originale fælge til den og sæt Conti dæk i den rigtige størrelse på så får du mest køreglæde og komfort. Du kan finde de rigtige fælg og dæk størrelser på hjemmesiden under TEKNIK. Søg eventuelt efter fælge i forum. Nye originale fælge kan købes hos Mercedes-Benz forhandler. Måske skal der nye eller brugte fjedre i rigtig størrels til.
bruunalexander
Indlæg: 4
Tilmeldt: 22. aug 2012, 16:03

Re: Jeg har købt Mercedes-Benz!

Indlæg af bruunalexander »

Hejsa,
Tak for dit svar. Jeg vil prøve at kigge lidt rundt og samle informationer :)
Vh Alexander
joinjk
Indlæg: 4
Tilmeldt: 25. jun 2012, 18:36

Re: Jeg har købt Mercedes-Benz!

Indlæg af joinjk »

Velkommen i klubben! Som forholdsvis nybagt Mercedes-ejer kan jeg anbefale dig at købe en værkstedshåndbog, f.eks. Haynes til din nye bil,
den kan spare dig for mange problemer, og samtidig give dig indsigt i den (til tider) temmelig komplicerede opbygning af bilen. Her er et link til yderligere at pynte Merceren med: http://www.ebay.com/sch/sis.html?_nkw=M ... 1050551991
God arbejdslyst :)
Brugeravatar
BlackBenz
Indlæg: 4
Tilmeldt: 28. nov 2013, 08:25

Re: Jeg har købt Mercedes-Benz!

Indlæg af BlackBenz »

Tillykke, men prøv ikke at køre for hurtigt :P
Besvar