CLA 180 versus 200 aut.

Alt vedrørende historie og udvikling af de enkelte Mercedes-Benz modeller
Besvar
Brugeravatar
Mercerinden
Indlæg: 21
Tilmeldt: 8. jun 2012, 09:40

CLA 180 versus 200 aut.

Indlæg af Mercerinden »

Hej med Jer.

Vi vil så gerne skifte vores S320 fra 2002 ud med denne CLA - CLA er ikke nær så dyr i afgift om året som vores S320, og vi synes CLA er fantastisk flot. Vi har været ude og prøvekøre - det var en CLA 220 diesel med automatgear, og der var godt nok ryk i den.... Men jeg har så set i andre tråde herinde, at der ikke er stor forskel på 180 og 200, samme motor, men 200 er chiptunet. Er der nogle der ved om der er andre forskelle, for jeg synes det er mega svært at se på Mercedes hjemmeside om hvad præcis der er i de forskellige modeller.

Der er trods alt kr. 50.000 i forskel på disse to, hvilket så kunne give en bedre udstyrspakke.

Vi har først overvejet en hvis med hasselnød læderkabine, men er bange for vi bliver træt af den hvide, men den sorte ville også være flot med samme farve læderkabine. Vi er også helt vilde med den mørklilla metal, men det er jo lige omkring 18.000 mere oveni prisen.

Kan I evt. hjælpe med mine spørgsmål.
rolig
Indlæg: 31
Tilmeldt: 23. apr 2011, 08:32

Re: CLA 180 versus 200 aut.

Indlæg af rolig »

Har selv cla 180 med manuel gear køre fantastisk mangler ikke noget andet ind automatgear jeg fik den med hele udstyrspakken AMG det er den blevet lidt hård i undervognen af så er du til mere blød kørsel så skal du lige tage det med i din beregning af model/udstyr du vælger ellers ikke noget til forskelle på dem.
Venlig Hilsen
Rolig
Mercedes CLA 2014
AMG
Brugeravatar
Mercerinden
Indlæg: 21
Tilmeldt: 8. jun 2012, 09:40

Re: CLA 180 versus 200 aut.

Indlæg af Mercerinden »

Tak Rolig, godt at høre du er glad for den. AMG er ikke aktuel for os, den er alt for dyr. :lol:
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: CLA 180 versus 200 aut.

Indlæg af tømreren »

Nu mener 'rolig' ikke 'AMG modellen', men 'AMG udstyrspakken....
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
Mercerinden
Indlæg: 21
Tilmeldt: 8. jun 2012, 09:40

Re: CLA 180 versus 200 aut.

Indlæg af Mercerinden »

Nåe .... hi hi ---- det har du da ret i ...... :lol:
Brugeravatar
Mercerinden
Indlæg: 21
Tilmeldt: 8. jun 2012, 09:40

Re: CLA 180 versus 200 aut.

Indlæg af Mercerinden »

Så tog vi beslutningen. Vi har bestilt en ny CLA 200 7G-DCT og fik vores S320 med ind over handlen. Vi har bestilt den i sort med hasselnødfarvet læderstue - Eksklusivpakken. Derudover har vi også tilvalgt navigation (som jeg er overrasket over ikke er en del af standardpakken - lidt øv, Mercedes) - samt lys og syn-pakken.

Men der går op til 2 mdr før vi har den, så det er længe at vente. Det er bare SÅ spændende. :wink:
Besvar