Brabus vs kleemann

Alt vedrørende historie og udvikling af de enkelte Mercedes-Benz modeller
Besvar
tomas
Indlæg: 9
Tilmeldt: 15. okt 2010, 20:12

Brabus vs kleemann

Indlæg af tomas »

Hej,

Vi er et par stykker som har en lille diskussion kørende og håber at nogen kan svare på følgende..

Hvis en Mercedes motortunes med Brabus eller Kleemann, vil garantien på bilen så bortfalde? Har fået oplyst at bruges Kleemann, så er der stadig fabriksgaranti fra MB.

På forhånd tak...
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Brabus vs kleemann

Indlæg af Alex B J »

1 uden den store kendskab til klemann,er du sikker på det ikke er dem som stiller garanti ?
2 Brabus giver også garanti nå man formode .
3 tænker det kan være anderledes hvis tingene nu er gjort gennem mb forhandler som evt bruger Brabus til det ...
4 hvis Brabus tuner en motor på en fabriks ny bil overtager de garantien på drivlinien i 3 år eller 100000 km
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Brabus vs kleemann

Indlæg af tømreren »

Uden at have indgående kendskab til Mercedes Benz' garantiregler, er jeg overbevist om de fralægger sig ethvert ansvar ved ombygning, tuning m.v.

Hvorfor i alverden skulle de også bevare garantien når de har verdens bedste tuningsafdeling indenfor samme koncern, 'AMG', og nogen så vælger at benytte sig af et uautoriseret værksted....

Men måske jeg tager fejl....
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Brabus vs kleemann

Indlæg af Alex B J »

Jeg er temmelig sikker på mb og klemann har en aftale vedr garanti,mig bekendt fik de da også motore inden de blev lanceret ..så det kan sagtens passe mht fabriksgaranti
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
tomas
Indlæg: 9
Tilmeldt: 15. okt 2010, 20:12

Re: Brabus vs kleemann

Indlæg af tomas »

Nej det med tuning og garanti virker ikke særlig logisk, men det var noget af pointen i vores diskussion.

Mange tak for jeres svar..
Besvar