Valg af C klasse W204
Valg af C klasse W204
Jeg står for at skifte min B180CDI ud med en C klasse benzin,
Grundet at jeg er blevet anbefalet en benzin i stedet for diesel, da jeg køre mange små ture.
Er der et klogt hoved der kan oplyse om min B klasse eller for den sag skyl C klasser i diesel kke tåler korte turen.
Min B 180 har kørt 80.000 km. Uden problemer.
Mvh
K.H
Grundet at jeg er blevet anbefalet en benzin i stedet for diesel, da jeg køre mange små ture.
Er der et klogt hoved der kan oplyse om min B klasse eller for den sag skyl C klasser i diesel kke tåler korte turen.
Min B 180 har kørt 80.000 km. Uden problemer.
Mvh
K.H
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
Re: Valg af C klasse W204
Partikelfilteret har lidt kortere interval mellem rens, da den ikke når at regenerere med de korte køreture.
Ellers burde der ikke være nogle problemer i det.
Ulemper ved diesel er udgifterne (ejerafgift), repperations udgifterne på motoren (er altis højere end på benzin), den støjer mere, den sviner og lugter mere, fedtede fingre ved tankning.
Ja, jeg ville til enhver tid fortrække en benziner.
Ellers burde der ikke være nogle problemer i det.
Ulemper ved diesel er udgifterne (ejerafgift), repperations udgifterne på motoren (er altis højere end på benzin), den støjer mere, den sviner og lugter mere, fedtede fingre ved tankning.
Ja, jeg ville til enhver tid fortrække en benziner.
Re: Valg af C klasse W204
Hvad skal der til for filteret bliver renset under kørslen, og hvornår ved man så man kan tage sine forholdtsregler med en længere tur.JTC skrev:Partikelfilteret har lidt kortere interval mellem rens, da den ikke når at regenerere med de korte køreture.
Ellers burde der ikke være nogle problemer i det.
Ulemper ved diesel er udgifterne (ejerafgift), repperations udgifterne på motoren (er altis højere end på benzin), den støjer mere, den sviner og lugter mere, fedtede fingre ved tankning.
Ja, jeg ville til enhver tid fortrække en benziner.
Mvh
Kuha
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
Re: Valg af C klasse W204
Indledningsvis skal jeg bemærke, jeg kun kan støtte op om 'JTC's kommentar. Dieselmotorer hører til i lastbiler og kampvogne!
Hvad angår dine spørgsmål;
Du skal køre omtrent en halv time i højeste gear ved en hastighed på omtrent 110 km/t.
Og du kan glemme at forsøge at planlægge det. Sensorer melder tilbage til computeren omkring mængden af partikler i filteret og iværksætter regenerering når den maksimale mængde er nået. Du får ingen advarsler!
Hvad angår dine spørgsmål;
Du skal køre omtrent en halv time i højeste gear ved en hastighed på omtrent 110 km/t.
Og du kan glemme at forsøge at planlægge det. Sensorer melder tilbage til computeren omkring mængden af partikler i filteret og iværksætter regenerering når den maksimale mængde er nået. Du får ingen advarsler!
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Re: Valg af C klasse W204
Hej igen.tømreren skrev:Indledningsvis skal jeg bemærke, jeg kun kan støtte op om 'JTC's kommentar. Dieselmotorer hører til i lastbiler og kampvogne!
Hvad angår dine spørgsmål;
Du skal køre omtrent en halv time i højeste gear ved en hastighed på omtrent 110 km/t.
Og du kan glemme at forsøge at planlægge det. Sensorer melder tilbage til computeren omkring mængden af partikler i filteret og iværksætter regenerering når den maksimale mængde er nået. Du får ingen advarsler!
Det er da mærkeligt at en så vigtig ting som afbrænding af filteret ikke bliver oplyst ved evt. En lampe.
Så kunne man jo planlægge en langtur og rense systemet igennem.
Mvh
Kuha
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
Re: Valg af C klasse W204
JA det er så vigtigt at systemet selv varetager denne opgave lad være at bryde dig om det, kør i bilen med glæde...
Sjovt for jeg ville nemlig selv hvis jeg kunne vælge en dieselbil fremfor benzin, kan godt lide princippet...
Jeg er enig med de fleste, små korte ture = Benzin, længere ture=diesel
Sjovt for jeg ville nemlig selv hvis jeg kunne vælge en dieselbil fremfor benzin, kan godt lide princippet...
Jeg er enig med de fleste, små korte ture = Benzin, længere ture=diesel
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
Re: Valg af C klasse W204
Når du skriver at partikelfilteret har kortere intervalg imellem rens, mener du så at filteret skal demonteres og renses eller fornyes??Kuha skrev:Hvad skal der til for filteret bliver renset under kørslen, og hvornår ved man så man kan tage sine forholdtsregler med en længere tur.JTC skrev:Partikelfilteret har lidt kortere interval mellem rens, da den ikke når at regenerere med de korte køreture.
Ellers burde der ikke være nogle problemer i det.
Ulemper ved diesel er udgifterne (ejerafgift), repperations udgifterne på motoren (er altis højere end på benzin), den støjer mere, den sviner og lugter mere, fedtede fingre ved tankning.
Ja, jeg ville til enhver tid fortrække en benziner.
Mvh
Kuha
Mvh
Kuha
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
Re: Valg af C klasse W204
Filteret stopper til hvis ikke den når at regenerere til ende.
Dette medfører oftere demontering og rens af filter eller udskiftning til nyt/andet filter.
Dette medfører oftere demontering og rens af filter eller udskiftning til nyt/andet filter.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Re: Valg af C klasse W204
Takker for infotømreren skrev:Filteret stopper til hvis ikke den når at regenerere til ende.
Dette medfører oftere demontering og rens af filter eller udskiftning til nyt/andet filter.
Mvh
Kuha
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
Re: Valg af C klasse W204
Jeg kan stadig ikke forstå at man ikke får en besked på at filteret er klar til en rensning når det faktisk ødelægger filteret at det ikke bliver renset ordentligt igennem.Det er jo her problemet er for de diesel køre der køre for mange korte ture.Kuha skrev:Takker for infotømreren skrev:Filteret stopper til hvis ikke den når at regenerere til ende.
Dette medfører oftere demontering og rens af filter eller udskiftning til nyt/andet filter.
Mvh
Kuha
Har snakket med Mercedes som siger ar man skal køre en lang tur, med høje omdrejninger i 20 min.
Mvh
Kuha
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
Re: Valg af C klasse W204
Jeg forstår fuldt ud din undren. Og mange andre har formentlig gjort sig samme tanker. Men så vidt JEG ved, har ingen af bilproducenterne endnu fundet en løsning hvor man bliver 'advaret'.Kuha skrev:Jeg kan stadig ikke forstå at man ikke får en besked på at filteret er klar til en rensning når det faktisk ødelægger filteret at det ikke bliver renset ordentligt igennem.Det er jo her problemet er for de diesel køre der køre for mange korte ture.Kuha skrev:Takker for infotømreren skrev:Filteret stopper til hvis ikke den når at regenerere til ende.
Dette medfører oftere demontering og rens af filter eller udskiftning til nyt/andet filter.
Mvh
Kuha
Har snakket med Mercedes som siger ar man skal køre en lang tur, med høje omdrejninger i 20 min.
Mvh
Kuha
Hvad angår den 20 minutters lange køretur med høje omdrejninger, som du er blevet anbefalet af Mercedes Benz for at filteret kan nå at regenerere, vil jeg bemærke at min erfaring er, at man skal køre til regenereringen er afsluttet. Det bestemmer hverken du eller jeg. Der sidder trykfølere der måler tryk før og efter filteret. Og først når forskellen på trykket er indenfor det, af producenten, acceptable, stopper aktionen. Det vigtigste er blot, du kører uafbrudt uden stop. Om det så er landevejskørsel med 80 km/t ved 2.000 omd./m, eller det er motorvejskørsel med 130 km/t ved 3.000 omd./m, gør ikke den store forskel.
Du skal bare køre! Det er fantastisk at køre dieselbil med partikelfilter.....
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007