Køb af w212

Alt vedrørende historie og udvikling af de enkelte Mercedes-Benz modeller
Besvar
Hr-Laursen
Indlæg: 52
Tilmeldt: 16. nov 2015, 20:29

Køb af w212

Indlæg af Hr-Laursen »

Hej. Jeg har kigget og er i gang med at forhandle pris på en Mercedes w212 E200 fra 2013 (model 2014) med 286000km på tælleren. Forhandleren vil have 379.000kr for den. Den har avantgarde kofangere men ikke rat og så har den fuld LED forlygter med ILS. Er det en rimelig pris?
Derudover er servicebogen komplet og den er kørt på servicekontrakt fra Mercedes.

Da jeg var ude og trille i den kørte den som var den ny. Den så ligeledes ud. Andre jeg har prøvet huggede i 1. til 2. gear. Men denne kørte silkeblødt.

Hvad er de største faldgrupper på w212 efter faceliftet hvor jeg formoder Mercedes har fået styr på deres 4 cylindret motorer...

Mvh Mark
SHC
Indlæg: 49
Tilmeldt: 19. feb 2016, 17:02

Re: Køb af w212

Indlæg af SHC »

Hr-Laursen skrev:Hej. Jeg har kigget og er i gang med at forhandle pris på en Mercedes w212 E200 fra 2013 (model 2014) med 286000km på tælleren. Forhandleren vil have 379.000kr for den. Den har avantgarde kofangere men ikke rat og så har den fuld LED forlygter med ILS. Er det en rimelig pris?
Derudover er servicebogen komplet og den er kørt på servicekontrakt fra Mercedes.

Da jeg var ude og trille i den kørte den som var den ny. Den så ligeledes ud. Andre jeg har prøvet huggede i 1. til 2. gear. Men denne kørte silkeblødt.

Hvad er de største faldgrupper på w212 efter faceliftet hvor jeg formoder Mercedes har fået styr på deres 4 cylindret motorer...

Mvh Mark

Hej Mark
Jeg har selv købt sådan en for 3 mdr. siden. Jeg er meget glad for den, den får smilet frem på mig, hver gang jeg kører i den.
Det lyder som om, det er et fint eksemplar du har kig på. Generelt gælder, at gode biler, i god vedligeholdt stand og som sælges med garanti - kvalificerer sig til en god pris.
Hvor god den er, og hvor god garantien er, det ved jeg ikke noget om i det aktuelle tilfælde, men umiddelbart lyder det som om, den kan/bør handles lidt ned. Omvendt, er det et seriøst eksemplar, der er kørt af voksne og har en troværdig lang garanti, flot servicebog osv., så kan prisen være ok.

Garanti er som en forsikring - nogle gange har man brug for den, og så er den god at have. Andre gange har man ikke brug for den, også så kan man føle at pengene er lidt spildt. Den tredje variant er, at man har betalt for en garanti, som viser sig at være værdiløs - den situation skal også overvejes - så har man betalt for meget.

Måske kan du gøre en bedre handel direkte hos vognmanden, hvor du med 100k i baglommen, kan forsikre dig selv. Fordelen ved at handle med vognmanden kan være, at du kan få en bedre idé om, hvem der har kørt den og hvordan. Hos en forhandler er det altid en gammel dame, der kun kørte lange ture i tørvejr - og aldrig om vinteren :D
Hvis du er typen der godt kan skrue lidt selv, så kan vognmandsmodellen være den mest attraktive, men du skal vælge den måde at handle på, som du er mest tryg ved. Det er trods alt mange penge, det drejer sig om.

Jeg tror ikke, der er børnesygdomme ud over de kendte, det er jo ved at være en bedaget model. Forkæde og dysser er sliddele, der skal skiftes på et eller andet tidpunkt - og med knap 300tkm så nærmer tiden sig. Tilsodning af indsugningssystem er også et emne, der har været talt en del om, men uanset sygdomme - så er det en fantastisk bil, jeg kun kan anbefale varmt.

Held og lykke med din søgen.
Hilsen Steen
Besvar