W212 - motor skal i følge Mercedes skiftes...

Alt vedrørende historie og udvikling af de enkelte Mercedes-Benz modeller
Besvar
Andersdrengen
Indlæg: 8
Tilmeldt: 9. mar 2016, 07:24

W212 - motor skal i følge Mercedes skiftes...

Indlæg af Andersdrengen »

Hej alle sammen :)

Start januar begyndte den famøse gule motorlampe og lyse, og bilen hoppede i nødgear. Jeg kørte den ud til Mercedes på Amager, som sagde at det var dysserne så dem skiftede de på kulance, idet der har været ballade med dem på min model. De rensede i samme moment partikelfilteret.

For et par dage siden begyndte lampen at lyse igen - jeg kørte igen til Mercedes på Amager, og efter en halv dags arbejde med tests osv. kom de frem til, at den ene cylinder ikke fungerer optimalt, og derfor får den tilført mere diesel og olie end nødvendigt, som så er med til at stoppe partikelfiltret til. Det var deres forklaring. Jeg spurgte dem derfor om det ikke kunne udbedres, men det anbefalede de ikke at man gjorde på en motor, som har kørt 280.000 km., så de mente derfor at det eneste rigtige var at skifte motoren til den fine pris af 99.318,75 kr. inkl. moms!! men så får man også svimlende 2 års garanti med!!

Jeg er desværre ikke så teknisk anlagt - jeg er blot en, som nyder at køre Mercedes :) Derfor vil jeg hører alle de teknisk skarpe Mercedes kendere herinde om hvad jeg skal gøre?

Jeg har kontakte Gørløse, og de har en motor stående, som har kørt 19.000 km. den kan jeg købe og få sat i for 65.937,50 kr. inkl. moms. og der får jeg 6 måneders garanti med... Har I nogen erfaringer med dem?

Jeg har endvidere forsøgt at google mig frem til om det kan svare sig at reparere motoren, og hvad det i givet fald vil koste - det har dog ikke givet så meget...

Så drenge (måske en enkelt pige eller to :)) Hvad ville I gøre - jeg ved godt at det på stående fod kan være svært at forholde sig til, men alle input er velkomne :)!
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: W212 - motor skal i følge Mercedes skiftes...

Indlæg af Alex B J »

Det kan næppe svare sig at begynde at renovere sådan en motor ,hvis deres teori er korrekt.
Afh af pengepung og holdning bestemmer du jo selv

Gørløses tilbud er da fint mht km .

Nu kender jeg ikke din motortype men ,en motor med omkring 45000 på tæller kan købes i Tyskland for cirka 3000 euro
Dertil montering og udtag af den gamle.
Jeg havde valgt at skaffe motor selv fra udland .
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: W212 - motor skal i følge Mercedes skiftes...

Indlæg af BWJ »

Ditto, eller måske en hel reservebil hvis du har plads, så kan du måske tjene motoren hjem i solgte stumper :)
ZOOM ZOOM.
Morten Bech
Indlæg: 127
Tilmeldt: 1. feb 2011, 08:56

Re: W212 - motor skal i følge Mercedes skiftes...

Indlæg af Morten Bech »

Hvilken årgang er din bil,bare nysgerrig da jeg selv kigger på en frikørt w212.

Mvh.
Morten
Bri_jac
Indlæg: 568
Tilmeldt: 3. mar 2009, 19:34
Geografisk sted: Sunny Sorø

Re: W212 - motor skal i følge Mercedes skiftes...

Indlæg af Bri_jac »

BWJ skrev:Ditto, eller måske en hel reservebil hvis du har plads, så kan du måske tjene motoren hjem i solgte stumper :)
Ja jeg ville selv finde en skadet bil i Tyskland - og gør det nemt for dig selv, søg kun i NordTyskland, så skal du ikke køre så langt :-). I mit tilfælde ville jeg købe en bil som denne her og aftale med sælgeren at jeg kun modtager motoren/gearkasse, lejer en kassebil og køber en giraf, så kan motoren tages ud af bilen, løftes over med giraffen i kassebilen, og så finder du en mekaniker/værksted som du har tillid til og får dem til at skifte motoren over i din bil. Tjek gerne km antal i service bog, som passer overens med stel nr på bilen, alternativt kan Mercedes oplyse dig km ud fra service (Hvis de har haft service på bilen). Ved at købe fra en skadet bil kan du måske endda starte motor og tjekke udstødnings farve og lugt, samt lytte til motoren inden du tager motoren med dig hjem :-)

Sørg for at finde en bil med samme type motor og gearkasse, da jeg forestiller mig at der er forskelle på udveksling af bagtøj så undgår du problemer

Denne her bil koster 1.399€ og motoren har kørt 95.600km
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... -216-21450

Så et løst gæt:
motor/gearkasse 1400€ ~ kr10.000
Jeg antager du selv kan udtage motor/gearkasse, ellers skal der betales for dette også
Leje af bil 2.000
brændstof 3.000
Giraf fra Biltema 1.900 http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Varkt ... 000021844/
Montage i din bil 3 dage, 8 timer per dag, 500 per time= 12.000 (Eller også 1½ dag, 8 timer, 1.000 per time)
Anslået i alt: 28.900 Danske kr

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-aut ... s:e_klasse
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: W212 - motor skal i følge Mercedes skiftes...

Indlæg af Alex B J »

Inden du linker er det en god ide at læse annoncen...

Grunden til den er så billig,er at den er OHNE MOTOR/GETRIEBE(dvs ingen motor og gear..

Derfor ubrugelig...og værdiløs,i bund og grund og bare en kaross

Motor og gear i ordentlig stand i De,så kan du gange de 10000 med 4-5,desværre er det også sådan at de motortyper som der er stor efterspørgelse på oftest er lidt dyrere end dem som ikke sælger så godt...

Det billigste trådstarter kan gøre hvis han ikke vil rode selv og stadig spare penge i fht Dk er at få en renoveret motor med 12 mdr garanti monteret i De,det vil koste omkring 5000 euro..

Mht hjemtagen af en hel bil,selv tage drivlinien,skal du efter min opfattelse være utrolig heldig for at tjene det hjem igen.
Desværre syntes jeg altid man har en kaross stående som pynt på matriklen...

Skal du have en skadet bil som ikke har kørt taxa og har 450000 km på bagen,så er vi på den anden side af 5000 euro(under 5000 euro er drivlinien som regel fjernet/defekt..
Skal man have sådan en bil hjem,vil jeg våge den påstand at det er billigst at få en motortransport som er i området til at dumpe den i dk,især hvis det anslået beløb til bil og brændstof udgør 5000 kr...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Bri_jac
Indlæg: 568
Tilmeldt: 3. mar 2009, 19:34
Geografisk sted: Sunny Sorø

Re: W212 - motor skal i følge Mercedes skiftes...

Indlæg af Bri_jac »

Jamen så er der denne motor, han vil have den gamle som pant... og de kan også lægge den i for dig, og mod ekstra betaling, afhente bilen i udlandet=DK

Citat fra Linket:
Dieses Angebot beinhaltet zusätzlich, den Motor, die komplette Umbauarbeit inkl. der Demontage sowie Montage aller Anbauteile.
Das Komplettpaket bieten wir ihnen schon für 3.799,- Euro an.


http://www.ebay.de/itm/2010-Mercedes-Be ... Swv0tVLLnh
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
Besvar