Info om E200 st fra 2014

Alt vedrørende historie og udvikling af de enkelte Mercedes-Benz modeller
Besvar
Ossian
Indlæg: 3
Tilmeldt: 16. apr 2017, 10:07

Info om E200 st fra 2014

Indlæg af Ossian »

Hej med jer
Jeg har aldrig rodet med Mercedes før men har få en mulighed for at købe en frikørt E200 st fra 2014 der har kørt ca 260000 km
Jeg har prøvet at find noget info om den faceliftet udgave af E200 men jeg syntes ikke der er så meget info om godt og dårligt af disse årgange samt hvad man skal være opmærksomt på
Det jeg ved er bla. Den har fået skiftet kæde og da jeg kender han i firmaet der stå for skader/service så ved jeg også den ikke har haft større skader og ej heller er en mandagsbil den vil blive leveret med folie afmonteret og div bilka buler laver
Hvad må man give for sådan en bil hvis vi gå udfra der er i rimelig stand i kabinen
Mvh den fuldstændig grønne mercedes mand
Jan
SHC
Indlæg: 49
Tilmeldt: 19. feb 2016, 17:02

Re: Info om E200 st fra 2014

Indlæg af SHC »

Ossian skrev:Hej med jer
Jeg har aldrig rodet med Mercedes før men har få en mulighed for at købe en frikørt E200 st fra 2014 der har kørt ca 260000 km
Jeg har prøvet at find noget info om den faceliftet udgave af E200 men jeg syntes ikke der er så meget info om godt og dårligt af disse årgange samt hvad man skal være opmærksomt på
Det jeg ved er bla. Den har fået skiftet kæde og da jeg kender han i firmaet der stå for skader/service så ved jeg også den ikke har haft større skader og ej heller er en mandagsbil den vil blive leveret med folie afmonteret og div bilka buler laver
Hvad må man give for sådan en bil hvis vi gå udfra der er i rimelig stand i kabinen
Mvh den fuldstændig grønne mercedes mand
Jan
Hej Jan

Ja, du stiller bl.a. det spørgsmål, vi alle stiller os selv: "hvor meget må den koste"?
Det er svært at svare på andet end "så lidt som muligt".
Jeg har skrevet et par indlæg tidligere om W212 - jeg købte selv en facelifted for 1.5 år siden - prøv at søg dem.

Men som hovedregel skal du købe en model med så meget udstyr som muligt - eftermontering er dyrt, med mindre du kan selv.
At den har fået skiftet forkæde/taktkæde er absolut et plus. Sørg for at forrude og lygter er ok, og kan klare næste syn. Det er dyre komponenter.
Kør i den, mærk den i alle situationer (acceleration, nedbremsning, kold/varm, hvordan lyder den, hvordan ligger den på vejen osv. Osv.). Når du har set den, prøvet den og noteret model og udstyr, vurderet garantiforhold, sælgers troværdighed, så sammenlign priser på diverse Bilsites.

Og dit oprindelige spørgsmål: "hvor meget må den koste" kan omformuleres til "hvor meget vil du give for den"? Biler er det værd, som folk er villige til at betale. Der er ingen facitliste.
Hvis du har mulighed for det, så tag en med der har forstand på biler.....og især MB? Kør den til JTC, FDM, Mercedes for et check.

Hilsner og held og lykke med købet
Steen
Besvar