Hej,
Har ikke haft Mercedes før, men er tæt på at købe en E320 Benzin fra 2002/2003.
1) Er der noget specielt, man skal være opmærksom på?
2) Er det muligt at eftermontere COMAND? Og hvad skal man regne med at det koster.
Pft
rbn2212
E320 (W211) Er det et godt køb?
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
1) Ikke noget specifikt men det alm. ting ved brugt bil køb.
2) Ja, men prisen kan variere alt efter om der sidder en APS 50, kassetteafspiller eller enkelt cd-afspiller!
Det nemmeste og billigste er hvis bilen i forvejen har APS 50.
Dog kender jeg intet til div priser, men ved at COMAND står i høj kurs hos tyvene.
De knusser 3-kantruden bagi, hopper ind og vipper COMAND ud. Max 3 min!
Så kan du købe din egen COMAND i Ebay fra en Baltisk adresse med repareret sidebeslag som er blevet ødelagt ved alternativ afmontering
2) Ja, men prisen kan variere alt efter om der sidder en APS 50, kassetteafspiller eller enkelt cd-afspiller!
Det nemmeste og billigste er hvis bilen i forvejen har APS 50.
Dog kender jeg intet til div priser, men ved at COMAND står i høj kurs hos tyvene.
De knusser 3-kantruden bagi, hopper ind og vipper COMAND ud. Max 3 min!
Så kan du købe din egen COMAND i Ebay fra en Baltisk adresse med repareret sidebeslag som er blevet ødelagt ved alternativ afmontering
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
E280/E320 motor
Tak for info. Godt at vide.
Jeg har lige været ude at prøve en E280 (2005 model). Er det den samme motor som i E320 (2003), bare med lidt flere heste, eller kom der ny motor på det tidspunkt? Jeg har søgt lidt på nettet omkring det, men kan ikke helt blive klog på det.
Pft.
Jeg har lige været ude at prøve en E280 (2005 model). Er det den samme motor som i E320 (2003), bare med lidt flere heste, eller kom der ny motor på det tidspunkt? Jeg har søgt lidt på nettet omkring det, men kan ikke helt blive klog på det.
Pft.
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
V6'eren i benzin stammer fra 210'eren (med 2 tændrør og 3 ventiler pr. cylinder). Det er det samme motor men forskellige boring/slaglængde alt efter 240, 280, 320...
Disse V6 motorer er blevet udskiftet løbende med 4 ventilet og 1 tændrør pr. cylinder motorer som har mere kraft og mindre forbrug. Og sideløbende er der en 3,5 med direkte indsprøjtning som yder næsten 300hk. Jeg ved bare ikke om den kom på det danske marked!
Disse V6 motorer er blevet udskiftet løbende med 4 ventilet og 1 tændrør pr. cylinder motorer som har mere kraft og mindre forbrug. Og sideløbende er der en 3,5 med direkte indsprøjtning som yder næsten 300hk. Jeg ved bare ikke om den kom på det danske marked!