Nu skal der ikke grines, men here goes.

Min kone og jeg har d.d. en Kia Ceed SW GT-Line med Diesel som er ca. 3 år gammel. Vi har begge luftet ideen om at skulle have noget mere luksus, og vi er begge blevet enige om at det skal være Mercedes C klasse Stationcar .
Vi købte bilen da jeg arbejdede i Birkerød og vi bor på Vestegnen, og jeg havde på det tidspunkt ca. 70km kørsel sammenlagt til og fra arbejde . Derfor købte vi Kia´en med diesel.
Så fik jeg et nyt arbejde, og arbejder nu i Tåstrup, så jeg har ca. 10km til arbejde, og det bliver en diesel hakker jo ikke varm af. Folk fortalte mig at det kunne man afhjælpe ved at købe et fyr til bilen, så det gjorde vi. Bilen er forvarmet og spinner som en mis når man starter og kører derud af. Til det blev vi også anbefalet diesel additiv , Belair City mener jeg den hedder da den er beregnet til korte ture.
Kørselsmønster d.d. er primært (desværre) korte ture, men vognen kommer da ud på weekend ture, og vi kommer da også en tur til Falster i ny og næ hvor min far bor. Altså måske én gang på en måned får den en en lang køretur på totalt 220km. Kia har fortalt at bilen mindst skal ud og køre et par lange ture et par gange om måneden, også er det super fint og det tager vognen ikke skade af.
Vi har prøvekørt en C200 stationcar i diesel med samme HK som Kiaén , og hold da ferie der er fandme guf i den Mercer

Vi forklarede forhandleren ovenstående , og han forklarede at det var intet problem med en Mercer med diesel motor. Den har også en diesel additiv i en beholder og dosere selv o.s.v ( skide smart

Så hvad vil I anbefale. Har egenligt ikke behov for anhængertræk .. ingen campingvogn o.s.v . ( Vi har overvejet at prøve bilferie hvis vi køber en Mercer

Skal man vælge en benzin eller skal vi fortsætte med diesel? Vi har prøvet en 2015 model 1.6D 136HK der har gået.. 62.000 mener jeg.
Er det dyrt at få en Mercer til service hos autoriseret værksted ? Reservedele er de dyre ?
Mange lige hilsner
Thomas