Jeg har indtil for nylig aldrig tænkt på at købe MB pga prisen herhjemme.
Min situation har dog ændret sig, og jeg skal flytte til Tyskland om et par uger, og jeg har derfor kig på nogle forskellige modeller dernede.
Jeg er uddannet mekaniker, men har aldrig fulgt med i MB model program, og ved derfor intet om de forskellige modeller, fordele og ulemper osv.
Jeg har lidt kig på C270 og C320, E280 og E320 Avantgarde modeller. Jeg kan se at de lidt nyere modeller har en anden gearkasse, hvilket i min verden jo kun er en fordel, når der er to gear mere, pga blødere gearskifte og lavere omdr på motorvejen. Jeg vil gerne høre lidt om hvad i mener om disse modeller og hvad jeg skal være på udkig efter når jeg kører derned for at købe bil. Jeg har kig på biler som alle har kørt under 200.000 km. Ved i om et autoriseret MB værksted kan sætte en tester på og se om bilen er skruet tilbage i km?
Fortæl endelig hvad i har er erfaringer med de forskellige modeller, og om jeg måske skulle kigge på en helt anden model? Jeg søger en ST.Car med godt bundtræk og samtidig en fornuftig diesel økonomi. (12-18 km/l.) jeg kigger i prisklassen 3500-8000 Euro.
Lad høre fra jer, og god dag til jer..