Hej
Jeg kan også klart anbefale FDM forsikring. Har nu benyttet dem i flere år til bl.a. at forsikre tre forskellige SAAB turbo biler, en Mitsubishi Pajero V6, en Mitsubishi Grand Pajero og senest min E220 CDI. Flyttet i sin tid fra TopDanmark til FDM forsikring da jeg købte min første SAAB 9000 2.3T (225 HK). Alle forsikringsselskaberne nærmest uden undtagelse ville ikke røre bilen med en ildtang fordi det var en turbo-bil eller også var deres tilbud helt i hegnet - Tryg ville f.eks. have 45.000kr årligt for at forsikre den. Eneste selskab der var fornuftige var FDM, de gav mig et tilbud på 6500 kr. for kasko incl. Falck og uden at stigning af præmietrim hvis jeg fik en kaskoskade, selvrisikoen var på 2450 kr. Deres eneste klausuler var at jeg oprettede en anden forsikring hos dem (jeg valgte så at flytte alle mine forsikringer) og at jeg accepterede at selvrisikoen ville være dobbelt hvis jeg låne bilen ud til personer under 25 år.
Forholdet omkring det der med at man ikke ville stige i præmie i tilfælde af en kaskoskade er så en punkt hvor man kunne fristes til tro at de ville finde en eller anden kringlet formulering frem i deres forretningsbestemmelser som ville friholde dem fra dette. Dette er dog ikke tilfældet - I december fik jeg nemlig afprøvet netop dette punkt i policen da jeg smadrede min Grand Pajero godt og grundigt i autoværnet på E45. Bilen blev dømt totaltskadet og inden 7 arbejdsdage var pengene indsat på min konto. Efterfølgende købte jeg selvfølge ny bil og fik denne forsikret stadig som elitebillist da jeg jo, som de sagde, havde haft forsikring uden præmiestigning på min smadrede bil ergo var jeg stadig elitebillist ift. fastsættelse af den nye præmie.
I dag har jeg følgende forsikret hos FDM Forsikring.
Bil: MB E220 CDI ansvar + kasko + Falck pris 6313 kr. selvrisiko 2710 kr.
MC: Kawasaki ZX9R Ninja ansvar pris 1682 kr. (Denne slags mc uanset mærke ville de ikke kaskoforsikre da de anså denne slags mc for at være dødsraketter

. Men de meldte det klar ud uden omsvøb og gav mig stadig en fair pris på ansvar synes jeg)
Ulykke: 420 kr.
Indbo: 2020 kr.
Alt i alt har jeg været GANSKE udemærket tilfreds med FDM og tvivler på andre selskaber vil kunne servicere mig ligeså godt som jeg har oplevet det hvor jeg er nu.