Jeg har skrevet før angående en ældre C-classe S204, da vores gamle Citroen C5'er fra 2004 spiller på sidste vers og skal skiftes ud til sommer.
Men nu viser det sig at jeg ikke kan bruge de nye moderne autostole i vores gamle vogn, og ungerne er vokset ud af deres nuværende stole. Så jeg kan ikke vente til sommer mere...
Plus vores bank kræver at bilen ikke er for gammel.. og gerne energi klasse A ( ca 18+ km pr. liter ) før de vil låne penge til en nyere bil.
Så jeg har kig på C200 stationcar's fra 2016 / 2017 i benziner til max. 300.000 kr, da jeg kører mange korte ture rundt og omkring KBH området.
( sjovt nok er alle de modeller kun til salg i Jylland

Er der noget man skal obs på ved de modeller? - Svagheder eller ulemper. - Eller gode side ved bilen?

Jeg kan se at der er nogle som kommer med en dial og en touchpad dims.. og den får blandet anmeldelser den touchdims, er det noget man kan undvære, eller er den god at ha?
Hvordan med de indbygget barnesæder. Der er ingen sidestøtte, så det er vel kun for ældre børn ( 5-6 år op ? ) og som en nødløsning?
De nye autostole kræver jo noget Top-teather for at låse korrekt fast. Og jeg ville også gerne ha ISO fix i pass. sædet, til hvis den lille skal op foran og sidde. Har de det?
Hvad er standart udstyr på dem? jeg er usikker på om automatisk sikkerhedsbremse fx er standart udstyr. Findes der en liste?
Skal man undgå den smarte luftundervogn?
Er der android auto indbygget, så jeg kan parre min mobil med bilen?
På forhånd tak.