MB ejer

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

MB ejer

Indlæg af Administrator »

Hej alle!

Jeg er ny her på forum, men jeg går meget op i biler især tyske biler. Så selvfølgelig kommer Mercedes med. Jeg er 17år nu, og må tage kørekort til sommer, og bagefter ville jeg gerne have en bil. Bliver nok ikke lige til en MB lige efter kørekort, men hvilken MB skal man vælge? Hvilken er billigst at eje????

Nogle der kender TH Classic?? De har mange MB´er

God Jul :D
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

hej og go jul

Indlæg af Administrator »

Nu er Mercedes - Benz jo et "premium brand" d.v.s. et førsteklasses mærke og derfor er det langt fra den billigste bil at anskaffe og eje.
Men hvis man vil eje noget særligt og køre godt er pris jo et relativt spørgsmål.

Hvis vi taler nye modeller er der ingen tvivl om at den mindste, d.v.s. A klassen, er den billigste, både hvad angår anskaffelse og daglig drift.

Hvis du er ude efter en billig god brugt Mercedes, så er mit bud en 190 E. Er den for gammel til dig må du ofre lidt mere og få en C klasse fra 90erne. Det er biler som er overskuelige i anskaffelse forbrug, vægtafgift o.l. Reservedels priser er rimelige hos MB, sålænge vi ikke taler særlige dele til særlige modeller, f.eks. SL o.s.v.

God jul
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Re: hej og go jul

Indlæg af Administrator »

henrik s skrev: Hvis du er ude efter en billig god brugt Mercedes, så er mit bud en 190 E.
Ja min far en gammel 190E og den er pålidelig og billig. Kig efter rust...
Ellers måske en W123 model? har ikke haft en selv, men har hørt de er temmelig pålidelige
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Jeg vil så slet ikke anbefale en nystartet bilist at begynde med en gammel Mercedes.....medmindre du har mange penge og er villig til at bruge ca 25-30000,- om året bare på at holde bilen kørende...vægtafgift, forsikring, vedligeholdelse.....og så er der ikke tænkt på brændstofudgifter i det beløb og anskaffelsespris :wink:

Flere årsager, men den væsentligste er, at bare en lovpligtig ansvarsforsikring på sådan en, for en nystartet bilist under 25, meget let løber op i 15000 kroner om året...og hvis du evt. skal låne pengene til den er det tvunget med kaskoforsikring oveni.....og så er det helt vilde priser....det højeste jeg kender til, var en fyr der skulle betale 38000,- om året i ansvar/kasko på en MB 124 D fra 1992.
De nystartede bilister jeg kender, har skullet gi' ca 10000 om året i ansvarsforsikring eks. bare på en lille Polo, og Mercedes er noget dyrere

Dertil kommer, at en Mercedes ikke er i den billige ende m.h.t. brændstofforbrug...

Gamle biler er ofte dyre at holde kørende i vedligeholdelse og reparationer.

Den billigste Mercedes at eje (vægtafgift og brændstof) , hvis man taler "ældre nyere" modeller er en C-model 220 CDI

Jeg nævner med vilje ikke udgifter til A-modellen...det er i mine øjne ikke en "rigtig" mercedes....og det er en bil, som rigtig mange har store reparationsudgifter på.

Så nævner en 123modellen.....sådan en havde jeg i mange år......men de er ved at være for gamle og dårlige....de rustede meget når de blev gamle.
Hvis man skal ha' sådan en idag, skal man gå op i det med liv og sjæl og være villig til at betale dyr vedligehold (især til en med et godt svejseværk)....men så har man også en fantastisk dejlig og velkørende bil...det var nok den bedste MB der nogensinde er lavet (og det siger jeg, endda selv om jeg nu kører rundt i en noget nyere 6 cyl. 300D 124er)
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

For det ikke skal være løgn har min far faktisk lige købt en herlig 280E W124 hos TH Classic.

Vores erfaring er at Torben Stig fuldt ud lever op til budskaberne på hans hjemmeside og hans MB'er er virkeligt fine håndplukkede sager.

Mht. valg af Mercedes model er der kun ét at gøre: Prøv en masse modeller og følg Dit hjerte, når Du skal vælge.
jackie_p
Indlæg: 2
Tilmeldt: 23. maj 2009, 11:04
Geografisk sted: Varde
Kontakt:

Indlæg af jackie_p »

er selv 17 og stolt ejer af en mercedes 190e 2,0 fra 85, den vil jeg da klart også være fortaler for, hvis du finder en der er fra 85, er den med insprøjning, det afhænger self lidt af hvilken måned den er fra, men hvis du får en fra 85 som jeg selv, så opnår den jo klassiker status nu her, det gør jo at den er billig i forsikring :)
Besvar