Hvilken årgang/model er bedst?

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Hvilken årgang/model er bedst?

Indlæg af Administrator »

Hej, jeg overvejer kraftigt at købe en w124 eller en 190 begge i diesel er der nogle årgange der er mere heldige end andre? havde tænkt på en fra ca 1990.

På forhånd tak.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Hej Emil..

Årgangen tror jeg ikke du behøver tænke så meget over. Køre selv i en w124 230E fra 86, og den køre sku stadig lige så godt som en ny bil gør idag, og den fejler intet..
Det jeg godt kan lide ved w124érn er at der er lidt mere plads i den, i forhold til 190érn.. men det er jo smag og behag.. Men jeg kan varmt anbefale en w124..
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Hej med dig D Larsens betragninger er korrekte. Biltyperne er lige gode, dog er der væsentligt mere benplads bag i en w124'er. Taler man om biler der er mere end 15 år gamle, så er det som at finde en nål i en høstak at finde nogen der er OK - alt er relativt i forhold til behovet, ønsket og prisen. Folmer Larsen i Langeskov har det seneste års tid haft nogle ældre w124'ere som er fundet sydpå og som ikke har kørt mere en 40.000 - 60.000,- eller i det lag. De sælges typisk for kr. 150.000,- Det må siges at være liebhaveri. Jeg kører selv i en w124'er 250 D Turbo fra 1989, som formentlig er den eneste i DK. Øvrige med originale turbomotorer er nyere, d.v.s. fra 1990 og senere (med sideskørter/plader - rustsamlere på dørene) Det er en pragtfuld bil at køre i også sammenlignet med væsentligt nyere biler, som jeg også har adgang til, men den er ikke billig at holde kørende i løbende udgifter og vægtafgiften på diesel er også dyr, dog har jeg aldrig været over kr.3,- pr. km i løbende drift, forrentning og afskrivning. Afskrivning er ubetydelig og så er den billig i firmabilbeskatning. Jeg kører 45.000,- om året og bilen er bogført som firmabil, så derfor kender jeg økonomien godt.
Besvar