Forsikring

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Forsikring

Indlæg af Administrator »

Jeg prøver i øjeblikket at finde ud af, hvad det koster at få forsikret en 230E fra start 80'erne og jeg er godt nok noget rystet. Jeg er 33 år og har tidligere kørt bil skadesfrit (båden egen og firmabil) i fire år. Jeg har lige fået en pris fra Topdanmark på 35.000/år med kasko......

Har I nogen erfaringer med hvor jeg kan få en mere fornuftig forsikring? Jeg bor i midten af København og bilen bliver eneste bil i husstanden.

Mvh

Jakob
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Hej Jacob

Jeg kan kun sige til dig at du må shoppe lidt rundt, jeg havde også lidt problemer med min 280 SL, men nykredit viste sig at være billigst.

Måske det kunne betale sig for dig at blive ejer af en anden bil ( f.eks. dine forældres eller søskene ) for at få bil nummer 2.
Det kan også godt være at det kan betale sig at leje en garage.

Håber du finder et bedre tilbud, de forsikringsfolk skal ikke blive federe!! ha ha
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Forsikring

Indlæg af Administrator »

Hej
jeg har selv en W124 300D fra 1991 og en W463 GD 350 fra 1995
begge forsikret i GF og i gennem forsikrings klub på mit arbejde til henholds vis ca. 6000 kr. og 7500 kr. begge biler er det ikke efter nyværdig ... av min arm. men havd jeg selv anslår dem til i salgs pris

men vi skulle snakke med GF hovedkontor og der fandt de efter lidt søgen fler af samme type og så var alt ok

og vi har i klubben i år fået 41% af præmien tilbage så så er det jo om at have en høj præmie ha ha ha

hej
Michael
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Jeg kan anbefale RUNA forsikring - det er også en gruppe forsikring, så ikke alle har adgang; tjek deres hjemmeside!

De har en aftale med Lån&Spar bank - jeg oprettede bare en konto i banken, og kunne af den vej få adgang til RUNA.

Jeg bor på Vesterbro Kbh. og har min 500sec forsikret for ca. 9.000,- årligt!

/Thomas :D
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Da jeg købte min 230CE for et år siden var det kun Tryg, som jeg havde alle mine andre forsikringer i, der ville tegne en forsikring på den, til den beskedne pris af 19.000 kr om året og 14.000 i selvrisiko.
Jeg var da 41 år og havde 3 års skadefrit.
Nu har jeg fået tilbud fra Alm. Brand på 7000 kr om året og ca. 4000 i selvrisiko.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Ganske imponerende at se, hvor mange forskellige forsikringsselskaber I kan anbefale. Det lyder til, at det kan lade sig gøre at få en fornuftig forsikring, bare man kigger sig for og tager personlig kontakt til dem.

Mvh

Jakob
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Jeg selv er fosrikret i Aros Forsikring, de er en smule kræsne, men lever du op til deres ønsker for at du kan være elitebilist, så er de ligeglade med hvad bil du kører i, det er vægten der er afgørende.
Jeg betaler ca. kr. 6400,- inkl. kasko og friskade på glas.

Mvh Peter
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Som Peter bruger jeg selv www.aros-forsikring.dk
Jeg er 33 år, Elitebilist, eget hus og kører 124ér 300 D. Giver ca 6000 kr årligt med kasko. Gav ca 5000 for min 123ér 240 TD i ansvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Jeg skulle selv ud for at finde et nyt forsikringsselskab, da de (Tryg) afviste at forsikre min nye CLK´er. Da I andre havde gode erfaringer med Aros, prøvede jeg dem. Resultat : 12.000,- helårlig kasko. Når elitestatus om 2 år, falder jeg til 5800,-. Stadig en slat penge, men iforhold til de andre....Topdanmark :54.000,-. Nykredit : 24.000,-. Codan var tættest på med 11.600,-, men der har jeg elitestatus(3 års skadefri kørsel), og ville altså ikke falde efter 2 år....
Det korte af det lange er altså : ring lidt rundt, tilbyd at skifte dine andre forsikringer også og vær frem for alt kritisk, for husk: Forsikringsselskaber er og bliver et nødvendigt onde :wink:
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

forsikring

Indlæg af Administrator »

Hejsa,har selv en 560sec,fortiden har jeg TRYG.F pris,8600kr med kasko og 2300kr ren ansvar,MEN MEN har sku lige fået et brev fra Tryg at jeg har 10000kr i selvrisiko på min ansvar,ups,så glem alt om TRYG jeg er iøvrigt superelite,har fået et godt tilbud fra trekrone forsikring,men har ikke handlet færdig med dem endnu.Hej fra Palle
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Forsikring MB230E

Indlæg af Administrator »

Hej Mercedes venner,

Det er da dejligt at vi kan få en debat om forsikring her i dette forum. De fleste forsikringsselselskaber "sviner" os jo til med de priser som vi bliver tilbudt. Jeg har ligesom et par af Jer haft gode erfaringer med GF. Deres sælger sagde ligefrem at rent skadesmæssigt var MERCEDES ejere nogle af de kunder med færrest skader og derfor tog de dem gerne. En W124 ligger på omkring 6.000 alt efter motor str. og udstyr.

Er der nogen der har tænkt på at lave en REN mercedes forsikring, er der ikke i klubben nogle forsikringsfolk som har set lyset !!
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

forsikring

Indlæg af Administrator »

Hejsa,GF glemmer at fortælle at de kun forsikrer biler med max 180HK,desværre.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

jeg har en 260SE fra 85 den gir jeg 5400,- årligt hos alm.brand 3000,- i selvrisiko hilsen søren
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Re: forsikring

Indlæg af Administrator »

[quote="palle114"]Hejsa,GF glemmer at fortælle at de kun forsikrer biler med max 180HK,desværre.[/quote]

Lige præcis, I GF´s verden er alt over 150HK en specialbil......, og over 180HK er udelukket. Havde GF indtil jeg købte min nuværende bil, og var egentlig en glad og tilfreds kunde.

Måske man kunne få Aros til at lave en "Klub-forsikring" ??
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Idéen med en klubforsikring hos Aros lyder god. Har selv min 380SE'er forsikret hos Aros til 7.000 årligt med godt 3.600 i kasko som elitebilist med fast præmie.
Aros har en HK-grænse på 214 eller 217 Hk (så det er godt min M116-motor er serie 2 med 204 Hk i stedet for 218 HK, og med bedre moment :) )
Er der nogen medlemmer på Forumet der har forsikringsbaggrund og kan formulere det 'korrekt' over for Aros, så vi får en evt. aftale på så
gode vilkår som muligt?

Venig hilsen
Hans
Besvar