CLK350 - 2007 - USA

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
Besvar
Becker
Indlæg: 1
Tilmeldt: 12. dec 2010, 19:42

CLK350 - 2007 - USA

Indlæg af Becker »

Hej,

Da jeg skal opholde mig i USA 3 år, har jeg tænkt på at anskaffe mig en fornuftig bil :) - Men ville høre om nogle kender til de typiske fejl/problemer der kan være på en CLK. Og er der nogle af motorstørrelserne der kan anbefales frem for andre?

Har prøvet at google mig lidt frem, men syntes ikke rigtig jeg finder de ønskede resultater. så tænkte at der måtte være nogle kloge hoveder herinde :)

Og yderligere er der nogle som har erfaring med at hente biler hjem fra USA, som er så nye og efter længere ophold i landet. Tænker på om man kender til nogle fordele økonomisk og om det kan betale sig at tage den med hjem igen.

Håber I kan hjælpe.

På forhånd tak.
marmint
Indlæg: 78
Tilmeldt: 20. jan 2010, 14:43

Re: CLK350 - 2007 - USA

Indlæg af marmint »

Hej Becker

Jeg har taget to biler med hjem fra USA. Jeg var der også i 3 år. Der er absolut ingen problemer med det, men du er velkommen til at tage kontakt, hvis der er noget, du er usikker på!
Prisen til hjemtransport var overraskende billig. Det dyreste var alt det andet, kone havde købt der!!!
Ha' det godt "over there"!

med venlig hilsen

Henrik
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: CLK350 - 2007 - USA

Indlæg af SLKkompressor »

Kører E 350 og kan varmt anbefale 350er motor samt 7 trins automatgear. I gamle dage det vil sige 1968-1969 var det en fed fidus at tage en ny europæisk bil med når man skulle opholde sig længere tid i USA. Man kunne så sælge den og få samme pris i USA som man 2 år tidligere havde givet i Europa inklusiv fragten derover. Altså 0 kr. i afskrivninger på 2 år. Jeg ved ikke hvordan forholdet er i dag. Jeg har ofte ærgret mig over at jeg ikke tog min Ford Mustang 1965 købt for 1200 dollers i 68 med hjem dengang i 69. Solgt for 800.
Nyd opholdet i US.
Besvar