W210 E300D - brændstoføkonomi?

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

W210 E300D - brændstoføkonomi?

Indlæg af Administrator »

Jeg har skiftet min gamle W124 250D (1988) ud med en W210 E300D Avantgarde (1997) og ville høre om andres erfaringer med hvor langt den går på literen. Ved blandet kørsel kan jeg få den "op" på 11 km/l.

Jeg har ellers kigget lidt rundt på nettet og havde ellers fået ind i hovedet at den [i]burde[/i] kunne køre 13-13½ km/l.

Men i forhold til min gamle W124 som var blevet lidt "træt" er dette en drøm at køre i. Efterhånden har jeg vænnet mig til de runde forlygter :D Så lægger jeg køreglæden oveni, vænner jeg mig sikkert til til at den trækker til højre, hver gang der kommer en tankstation :P

Men jeg hører meget gerne fra andre, som kører i tilsvarende bil. Bare for at høre om det er min bil, der kunne være lidt i vejen med...
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Min far havde sådan een engang i st.car - og den gik vel i snit 10 km/L diesel... så du er da ikke helt ved siden af?

/T
PS... tørstig... trækker til højre...? tsk tsk tsk... prøv en 500 :wink: :wink: :wink: :wink:
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

[quote="Thomas J"]Min far havde sådan een engang i st.car - og den gik vel i snit 10 km/L diesel... så du er da ikke helt ved siden af?

/T
PS... tørstig... trækker til højre...? tsk tsk tsk... prøv en 500 :wink: :wink: :wink: :wink:[/quote]

Jeg har efterfølgende igen målt min bil nogle gange og kommer frem til den kører mellem 11,7 og 12,2/liter diesel. Så det er nok som det skal være.

Jeg tør ikke at købe en 500, da jeg er bange for man bliver afhængig af sådan noget kræs :lol:

Venlig hilsen
Stephan Aller
Besvar