Veteranbil

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Veteranbil

Indlæg af Administrator »

Hej

Jeg overvejer at købe mig en gammel mercer måske en /8. Er der nogen af jer der ved, hvordan det er med regler om forsikring og årsafgift o.a. omkring gamle biler?

Alt vil være velkomment - jeg har indtil videre ganske lidt forstand på det... :?

Med venlig hilsen

Kim
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Re: Veteranbil

Indlæg af Administrator »

Hej Kim

Det kan godt betale sig at shoppe lidt rundt i forsikringsselskaberne, det er ikke alle der er glade for sådanne biler, jeg har min i nykredit, og jeg synes jeg har en ok pris (4300 kr helårlig)

Hvis det kun er en bil du skal bruge til søndags kørsel, og du har en fast bil ved siden af, og du kan stille merceren ind i en aflukket garage, så kan du få en kaskoforsikring helt ned til 1000 kr. helårlig hos RUNA, tjek deres hjemmeside ud.

Men hensyn til vægtafgift betaler du 25% af normal hvis den altså er over 35 år.

Så ud fra forsikring og vægtafgift et det fornuftigt at købe en
veteranbil :D

Hilsen
Christian
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Tak for svaret! Jeg tror jeg hopper ud i det, når jeg finder den rigtige bil så :-)
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

hej bbkim
En MB 280CE fra 82 var det ikke noget??
se bilen under til salg
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Hej BBKim

Har lige sat en Mercedes 190 fra 1956 til salg under salg.
Skriv hvis det har interesse.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Køb af Veteranbil - evt. /8

Indlæg af Administrator »

Hej BBKim,

Hvis du er ude efter en Mercedes /8 W114/115 eller en W123 så vær opmærksom på rust, specielt over bagtøj samt bagvanger. Det er nogle utroligt velkørende og "simple" biler. De er generelt billige i reservedele, også originale reservedele er til den rigtige pris generelt og så ved du at kvaliteten er 100% MB. Der findes heldigvis stadig både her i klubben men også andre steder nogle rigtig gode MB til fornuftige priser.

Pøj Pøj med købet.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

...været på Standby - men er nu igang igen

Indlæg af Administrator »

Tak for alle rådene! Det er virkelig hjælpsomt. Jeg har i mellemtiden været ude og prøve lidt forskelligt - bla. en /8 i super teknisk stand men som til gengæld var temmelig rusten... Turde jeg ikke. :lol:

Nu er jeg meget i overvejelser mellem /8 og w123 230 te.
Besvar