Hjemme renoveret sæde.

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
Besvar
Velo
Indlæg: 152
Tilmeldt: 24. mar 2011, 21:28

Hjemme renoveret sæde.

Indlæg af Velo »

Hey forum.
Til inspiration.

En lille reportage fra hjemme værkstedet.
Mit sæde i min gamle Vito var blevet siddet så meget i stykker, så det var helt træls, en lille løs forespørgsel på et sæde skum blev til et køb, og det skulle der selvfølgelig gøres noget ved.
7 stk. 13'ere blev løsnede og sædet kom på bordet.
Vende og dreje engang for lige at se hvordan det så ud. Der sidder to plastik vinger der skal pilles af først. De sidder fast med popnitter så de skulle lige bores ud. Derefter var det eller bare at clipse betræk og skum af. (Husk at trække håndtagene af til sæde justeringerne)

Selve betrækket sidder fast i skinner/stænger i skummet, men da det ikke skal genbruges kan man bare rive metalskinnerne ud. Så er det også nemmere at åbne de ringe der holder betrækket fast i skummet.

Ringene blev åbnet og clipset fat i det nye skum.
Det var egentligt let nok når man lige fik taget på det. At åbne og lukke ringene var det sværeste, men en skævbider og en spidstang kan gøre jobbet.
Man kan sikkert få et fiks værktøj til det, men når det nu kun er et enkelt sæde det drejer sig om...
Billede
Billede

Min telefon løb desværre tør for hukommelse, så det blev ikke til flere billeder end de to.
Men har man hænderne skruet rigtigt på. Så er en operation som den her en 3'er på en skala hvor 10 er mega svært og 1 er at skifte hjul.
(Ryglænet til gengæld. Det er nok nærmere en 6-8 iøvrigt, bare for god ordens skyld.)

Alt i alt tog det nok 1½ - 2 timer fra det var taget ud til det sad på sin plads igen. Ikke noget vildt når man tænker på at det var en første gang for mig.

God sommer derude.
Venligst Velo
simonjacobsen
Indlæg: 19
Tilmeldt: 14. mar 2010, 16:11

Re: Hjemme renoveret sæde.

Indlæg af simonjacobsen »

Hvor fik du fat i skummet henne?
Besvar