Køb af MB til fam. brug

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
CB8
Indlæg: 77
Tilmeldt: 27. okt 2011, 03:34

Re: Køb af MB til fam. brug

Indlæg af CB8 »

Velo skrev:
CB8 skrev: godt nok længe siden du har spurgt men
efter en mb skal der ikke meget til før du er ude i noget med krav om kørekortkategori B/E
Stor trailer ...imo= 2½T++ =du skal op i en ML /G model for at det er lovligt
Driftsikker ??...Hvad forventer du af en bil der har rundet 400K..??
Hvor meget må bilen koste i indkøb og hvor meget forventer du at bruge på rep. /vedligehold pr. år ?
Det er de færreste campingvogne der når op i en vægt over 1750 kg, som jeg mener en E +/- er tæt på at må trække.

Mht. Trailer vs. trailer kort. Hvis jeg husker ret så skulle der komme nye og endnu mere forståelige regler fra år 2012.
Nemlig at >750 kg. = E stempel i kortet.
Nææh men samlet vogntogs tilladte totalvægt må heller ikke være mere end Kg.3500
...vist de færeste mb E-klasse der holder sig under 2T tilladt-Total og så er der mindre end Kg.1500 Tilladt total tilbage til Campingvogn ;)
CB8
Indlæg: 77
Tilmeldt: 27. okt 2011, 03:34

Re: Køb af MB til fam. brug

Indlæg af CB8 »

Peter BJ skrev:Hej

Fortæl lidt mere om dit kørselsmønster og hvilke økonomiske rammer der er. Personligt ville jeg ikke være i tvivl; 6 cylindre! Men, som du selv er inde på, så må der IKKE være noget rust i, og sørg for at den kommer en tur forbi et FDM testcenter ! = det skal stå i slutsedlen at sælger udbedrer fejlene. Så kan det være du efterfølgende slipper for nogle dyre reperationer.
jeg vil gå skridtet længere og sige at Hvis du vil ha den forbi FDM så gør det INDEN du skriver under på slutseddel så at fejl kan blive udbedret før handel
eller skriv under på slutseddel men i så fald få skrevet på slutsedddel at den skal forbi FDM, fejl skal udbedres, bil forbi FDM igen og når du står med en fejlfri FDMatt. så betaler du og afhenter bilen hos Sælger
Besvar