import af tysker-bil til reservedele?

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
Besvar
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

import af tysker-bil til reservedele?

Indlæg af mercelsker »

Hej,

Er der nogen der har erfaring med indførsel af reservedelsbil fra Tyskland?

Man kan vel godt undlade at betale regeistreringsafgift hvis man ikke vil have den på plader, ikke?
Så vidt jeg kan se så skal man heller ikke betale told+moms. Men tilgengæld har jeg set andre (i andre lande) skrive noget om at man kan få den tyske moms (19%) tilbage hvis man køber fra en forhandler. Vil det sige man kan få 19% tilbage og samtidig undlade at metale moms i Danmark?
Hvis sandt, kan man stadig få den Tyske moms tilbage når nu man ikke betaler registreringsafift i Danmark?
Når man køber i Tyskland, får man så nogle prøveplader eller hvordan? hvor længe kan man køre på dem?

Tænkte jeg lige ville høre her, ellers så må jeg hive fat i Skat, men det er ikke sikkert de ved så meget om det med den Tyske moms...

Jeg på tænker at måske købe en billig E320 cdi 1999-2002 og så flytte motoren og døre over i min nuværende identiske dyt.
Det kan man vel umiddelbart blot gøre uden at skulle betale afgift, ikke?


Mvh.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: import af tysker-bil til reservedele?

Indlæg af BWJ »

joe :!:
ZOOM ZOOM.
Mester62
Indlæg: 29
Tilmeldt: 2. feb 2010, 22:05

Re: import af tysker-bil til reservedele?

Indlæg af Mester62 »

Da jeg hentede min mercedes i tyskland for 3 år siden, bestilte jeg tyske exportplader hos truckdiesel i Padborg, dem fik jeg onsdag og måtte bruge dem til søndag kl 24, så skulle jeg være ude af tyskland. Husk når du så kører ind i DK så skal du ligeledes have danske prøveplader på bilen. Dem kan du ligeledes købe hos truckdiesel i Padborg. Jeg lånte min mekanikkers prøveplader hvilket også er lovligt.
Det med at få den tyske moms tilbage det er jeg ret usikker på, men ville mene at det kun kan lade sig gøre hvis du fører vognen ud af eu. Ellers skal du jo betale dansk moms ved indførelse i DK. Er dog ikke 100% sikker. Jeg købte min vogne med den tyske moms og betalte så den danske afgift, alså ingen moms. Mvh Mester62
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Re: import af tysker-bil til reservedele?

Indlæg af Administrator »

Kontakt www.windgroup.dk de ved alt om import af biler og reservedele.
CB8
Indlæg: 77
Tilmeldt: 27. okt 2011, 03:34

Re: import af tysker-bil til reservedele?

Indlæg af CB8 »

Hmm...
Tjoee med lidt ændringer så er det vel rimeligt rigtigt når vi snakker om: i år.2012
;)

Mester62
Da jeg hentede min mercedes i tyskland for 3 år siden, bestilte jeg tyske exportplader hos truckdiesel i Padborg, dem fik jeg onsdag og måtte bruge dem til søndag kl 24, så skulle jeg være ude af tyskland. Husk når du så kører ind i DK så skal du ligeledes have danske prøveplader på bilen. Dem kan du ligeledes købe hos truckdiesel i Padborg.
Jeg er ret sikker på at det er ændret så man må køre hele vejen hjem på de Tyske prøveplader ...Hvis man får fat i de rigtige (vist flere forkellige at vælge imellem men det ved de i Padborg...)
Jeg lånte min mekanikkers prøveplader hvilket også er lovligt.
Ja Hvis du er ansat i firmaet ;)
Det med at få den tyske moms tilbage det er jeg ret usikker på, men ville mene at det kun kan lade sig gøre hvis du fører vognen ud af eu. Ellers skal du jo betale dansk moms ved indførelse i DK. Er dog ikke 100% sikker. Jeg købte min vogne med den tyske moms og betalte så den danske afgift, alså ingen Dansk moms.
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Re: import af tysker-bil til reservedele?

Indlæg af mercelsker »

Hej Alle,


Tak for tipsne og tak for linket.

Jeg har ikke fået gjort det endnu men er stadig i 'overvejningsstadiet' :shock: Har i øvrigt en anden tråd kørende i Teknik vedr. at bytte rundt på motorerne (hvis jeg kommer så langt)... Jeg er typen der planlægger alt ned i mindste detalje før jeg så gør det, så er der ikke så mange overraskelser :D :D

Mvh.
Besvar