Bil #2

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
Besvar
Metguy2000
Indlæg: 14
Tilmeldt: 18. apr 2012, 08:09

Bil #2

Indlæg af Metguy2000 »

Jeg har nu i 5 mdr. været den lykkelige ejer af en spritny E220 sedan. Desværre er konen nu også bidt af bacillen så jeg er på udkik efter endnu en MB.

Desværre rækker budgettet ikke til to nye, så det skal være en brugt. Da designet på W212 falder i god jord, er en mulighed en frikørt taxa.

Men her skiller vandene i dette forum. Man kan læse alt fra "motoren og gearkassen kan nemt holde til 400.000" til "frikørt taxa = sikre problemer".

Konkret tænker jeg på en E200 med 7 trins kassen altså en lidt simplere motor og måske knapt så udfordret gear med deraf mindre problemer. Sådan en kan fås for 300.000 og så en tur til Flensborg til et grundigt check-up og udbedring af mekaniske problemer. Så havner den måske på 350.000.

Lyder det som en gangbar model, eller skal jeg hellere satse på at overtale konen til en ældre model med færre km?

/Morten
Metguy2000
Indlæg: 14
Tilmeldt: 18. apr 2012, 08:09

Re: Bil #2

Indlæg af Metguy2000 »

Det var ikke megen input jeg fik på dette indlæg.

Anyway, efter at have set en del frikørte taxaer blev jeg enig med mig selv om at de var for slatne eller nussede i kabinen. Hos forhandlere var de for dyre i forhold til andre modeller.

Summa summarum er jeg faldet for en CLS 500 årgang 2007 med 100K på klokken. Så beholder konen w212'eren, den kører også noget længere på literen ;-)

Så må jeg se om der er andre CLS 500 ejere i dette forum der kan vidergive nogle tips.

/Morten
Brugeravatar
Lenze
Indlæg: 38
Tilmeldt: 10. aug 2010, 09:50
Geografisk sted: Vestjylland

Re: Bil #2

Indlæg af Lenze »

Tillykke med den "nye" dejlige vogn !

Hils konen og sige at du er alt for go´ af dig :wink:
MBCLS320CDI
Indlæg: 3
Tilmeldt: 27. jul 2012, 10:35

Re: Bil #2

Indlæg af MBCLS320CDI »

En CLS er et fantastisk velkørende køretøj. Købte selv en ny CLS 320 CDI, som jeg fik leveret dec. 2007. Bestilte den med næsten alle knapper, og således også med AirMatic affjedring. Det er vist std. i en CLS 500. Har netop rundet 320.000km uden en eneste reparation, som jeg ikke selv var skyld i, (kørte begge døre i en parkeringsbomholder, da jeg havde haft bilen én uge). :cry: Ellers kun glæde ved ejerskabet. Den er dog lidt hård ved bagdækkene, men min gummimand siger, det skyldes, den har for mange kræfter, og at min fod er for tung, (str. 48 :wink: ).
Spekulerer dog noget i, at skifte bilen, men foreløbig kører den jo fin, og det er en bil, som har noget større brugsværdi, end salgsværdi :|
Held og lykke med CLS 500
Jens
Metguy2000
Indlæg: 14
Tilmeldt: 18. apr 2012, 08:09

Re: Bil #2

Indlæg af Metguy2000 »

@Lenze
Nej, lad hende bare have E220'en den blegner efter min mening i sammenligning med CLS'en ;-))

@MBCLS320CDI
Det er da også den fedeste bil jeg har haft hidtil ;-)) Kører virkeligt lækkert og der er masser af kraftoverskud. 5,5 l og 388 hk er da også en del.

Når først systemet har brugt 0,5 s til at overbevise sig selv om at man virkelig mener at speederen skal i bund, så sker der ting og sager. Har ellers også en lille Italiener med 250 hk (Turbo) men jeg tror CLS'eren er hurtigere.

Den tidligere ejer lovpriste Keyless go og Distronic systemet, og det er da også super i dagligdagen.

Airmatic kører jeg i sport 1 eller 2 medmindre svigermor er med, så er det comfort indstillingen.

Der sidder 255/35 og 285/30 så den suger sig fast rundt i svingene, hvor lang tid de kommer til at holde vil kun tiden vise.

320.000 på 5 år, så for du da også kørt noget. Jeg troede min kones 50.000/år var meget!

Nye døre efter én uge, hvilket mareridt.

Overvejer om jeg skulle få Hella eller Phillips LED kørelys, men jeg er typen der helst ikke laver om på noget originalt, så det bliver nok ved tanken.

/Morten
MBCLS320CDI
Indlæg: 3
Tilmeldt: 27. jul 2012, 10:35

Re: Bil #2

Indlæg af MBCLS320CDI »

Ja det bliver til mange kilometer. Jeg har haft en SL500, men som jeg af mangel på "vinterstald", solgte forrige år. Den kørte jeg endda yderligere omkring 60-70.000km i mens jeg også havde CLS'eren. Så jeg går kun, hvis ikke jeg kan køre :D :D
Som jeg oplevede det, er min CLS ca. ligeså hurtig som SL'eren var til omkring 100km/t, så begynder CLS'eren at "flade ud", hvor SL'eren forsatte accelerationen til de 250km/t 8) Min SL var en '93, så det var bare rå kraft uden for mange elektroniske "forhindringer". Og så var den med "blød hat". Dejlig bil, som jeg savner :|
Er i øvrigt helt enig i, at holde bilen i original stand. Ellers kunne nogen måske finde på at kalde én for Brian :mrgreen:
Jens
Besvar