Mangler lidt Erfaringer med MB W211 E320 Cdi /E 270 cdi

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
Besvar
TeaearlgreyHOT
Indlæg: 2
Tilmeldt: 27. maj 2012, 21:14

Mangler lidt Erfaringer med MB W211 E320 Cdi /E 270 cdi

Indlæg af TeaearlgreyHOT »

Hej

går og overvejer at skifte bil og overvejer de overnævnte... jeg har kigge på et par stykker som har gået mellem 400-500k og de er fra 01-03.


spørgsmålet er bare.:


hvad er der typisk af fejl på disse ? dvs er der noget man skal være mere opmærksom på?

eller er det bare at teste at alt virker osv?


syntes jeg ser der er flere der skriver de ruster ? men hvor? dørene? eller hvordan?


hvad skal man forvente at brændstof forbrug? ved godt det kommer an på kører stilen... men hvis man køre pænt men heller ikke mormor kørsel.. hvad kan man forventer at brændstof øko?

og hvad med motorvej ved 130? jeg køre primært på motor vej...


håber også der er nogen der villig til at oplyse hvad de typisk giver i forsikring? ansvar er nok for mig... :)


grøn afgift? har set flere bud men hvilken er rigtig? :)


på forhånd tak.
TeaearlgreyHOT
Indlæg: 2
Tilmeldt: 27. maj 2012, 21:14

Re: Mangler lidt Erfaringer med MB W211 E320 Cdi /E 270 cdi

Indlæg af TeaearlgreyHOT »

Hov ! Der var jeg lige hurtig nok.

Det er w210 jeg er på udkig efter :-)
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Re: Mangler lidt Erfaringer med MB W211 E320 Cdi /E 270 cdi

Indlæg af mercelsker »

Hej,

Jeg har en E320 CDI fra 2001.

De ruster i bunden af dørene (kanten), bagklap i kanten, forklap rundt i kanterne og også ved risten (oppe ved ruden). Ruster også ved dørhåndtag og diverse andre steder.

MB har en 8 årig rustgaranti men de dækker kun 'indefra kommende rust' (hvad det så end er..) og ikke hvis det er opstået i kanterne... :evil: :evil: :evil: og KUN hvis den har været serviceret hos MB og alle service overholdt! Der er i hvert tilfælde hvad MB i helsingør fortalte mig... Så den garanti er ikke fem potter pis værd...

Når du kigger på een så skrug evt. plastik dækslet af motoren og observer dyserne. Hvis der er koksaflejring (sort glasagtig substans) og hvis det evt. bobler rundt om nogle dyserne så kan det godt blive dyrt.

Kig GRUNDIGT i undervognen! Mange er blevet totalt misligholdt. Da jeg købte min skulle jeg skifte: fjedre, styrekugler, bærekugler, foreste øvre bærearme, motorophæng, gearkasseophæng, hardyskive, bagerste bremseskiver, ophæng i bagbroen, og sikkert lidt mere som jeg har glemt. Tilgængæld kører den som en drøm nu. :D

Observer at den ikke ryster ved tomgang.

Kontakt MB og giv dem registeringsnummer på bilen så kan de give dig en print af service-historikken. Check at deres KM tal stemmer overens med det der står i bilen (de noterer km-tal hver gang den er til service).

Nok en rigtig god ide med en FDM attest eller betal en mekanikker en time for at gennemgå den på lift inden du køber.

Check aircon virker...

Har netop fået et girokort ind ad døren, den halvårlige afgit er således:

Partikeludledningsafgift... kr 500
Grøn ejerafgift ... kr. 2360
Grøn udligningsafgift ... kr 1290
TOTAL: kr 4150

Jeg giver omkring 13.000 kr/år i forsikring men det er fordi jeg ikke er elite-billist da jeg mest har været bosat i udlandet :( De sagde noget om at jeg vist kan komme ned på ca 7000/år om et par år. Det er så hos e-forsikringer men de lavede en fejl og baserede prisen på en E200 som de så blev nødt til at give mig :D

Brændstof forbrug på motorvej er ca. 15 km /l (det er hvad bilen selv raporterer, ved ikke om det er 100% korrekt tal)
Om vinteren kan det sagtens tage den 20-30 min at blive varm og i mellemtiden er det nok omkring det dobbelte i forbrug, så korte ture er dyre.


Mvh.
Besvar