Mercedes eller ej?

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
Besvar
SirWiese
Indlæg: 5
Tilmeldt: 3. jan 2013, 12:38

Mercedes eller ej?

Indlæg af SirWiese »

Hej Forum. Jeg har de seneste uger læst og læst, alt muligt forskelligt om jeres skønne vogne. Nu er jeg nået så vidt, at jeg har tilmeldt mig, for at kunne stille jer det store spørgsmål: Mercedes eller ej? Uddybning: Jeg står foran at skulle anskaffe mig en ny bil, og da jeg har en smertegrænse der ligger omkring 100.000 kroner, kan valget jo enten falde på en Chevrolet Spark, eller noget meget federe, brugt, af tysk herkomst :-) Jeg ved at Mercedeserne er topkvalitet, men i det prisleje jeg arbejder med, er det jo biler med rigtig mange kilometer på tælleren. Spørgsmålet er så, om det på længere sigt giver mere mening at købe f. eks. en Mondeo? Skulle jeg vælge med hjertet, så var det let; MERCEDES! Men hvad vil I råde en Mercedes-begynder som mig til? Håber at blive klogere :-)
SirWiese
Indlæg: 5
Tilmeldt: 3. jan 2013, 12:38

Re: Mercedes eller ej?

Indlæg af SirWiese »

Hvad er den bedste måde at checke for rust på, udover servicehæfte, undervognsbehandlinger og visuelt? Er der en tommelfingerregel for, hvilke modeller/årgange der har fabriksmonteret motor-/kabinevarmer?
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Re: Mercedes eller ej?

Indlæg af Administrator »

E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Mercedes eller ej?

Indlæg af E 270 2001 »

Der var/er en fed E320 til salg i Slagelse for 90.000 tror jeg det er. Du må ud at prøvekøre :wink:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Moonraker36
Indlæg: 40
Tilmeldt: 29. jan 2011, 18:26

Re: Mercedes eller ej?

Indlæg af Moonraker36 »

Jeg vil lige give mit ydmyge bidrage til debatten. Jeg har ejet biler af alle 3 nævnte mærker, og kan sige godt og dårligt om alle sammen. I forhold til Mercedes har jeg ejet 3 forskellige en w124 -300TD, en w201 -2,3-16v samt sidst en w210 - 320CDI årg 2002, 380000 km (tysk import med minimal rust). Jeg har været glad for alle bilerne, på nogle tider gladere end andre tider... 320eren var absolut en pragtfuld bil at køre langt i, men absolut den bil som uden sammenligning gik mest i stykker - aldrig har jeg ejet en bil hvor jeg har brugt så meget tid og penge på at holde den kørende.

I forhold til VAG biler, har jeg ejet både Audi A4 TDI, A6 benzin, Passat TDI, LUPO 3L og har for nuværende en Skoda 2,0 TDI DSG. Audierne har endnu absolut været de biler jeg har ejet der har fungeret bedst - både mekanisk og rust mæssigt, godt fuldt af Skodaen som gør arbejdet super godt til en billig penge og minimalt arbejde. Ikke engang LUPOen som ellers har et blakket ry, har kunne slå 320eren med hensyn til manglende pålidelighed.

Mit ræsonnement må være at nogen kan li moren andre datteren - alle mærker har deres svage sider og fejl, og man skal vælge den som man føler sig bedst til rette med og har råd til, og derefter leve med de skavanger de forskellige modeller har.
Besvar