Køb af W211 280 cdi

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
Besvar
Pawlo
Indlæg: 3
Tilmeldt: 14. jun 2012, 17:43

Køb af W211 280 cdi

Indlæg af Pawlo »

Hey Mb venner :D

Har længe ønsket at købe en Mb og nu hvor økonomin er til det føler jeg det ska værer :wink:
Jeg kører ca.25-30 tkm om året mest landevej og motorvej (har 23km til job) men os lidt korte ture og inde i byen.
Modelen skal være W211 elsker den model :P og efter hvad jeg har læst mig frem til er motor valget faldet på 280 cdi 190HK :roll:
Har fundet en til salg på bilbasen..
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/merced ... de/1416830

Hvad syntes i om den?
1 ejer
Alle service overholdt ved Mercedes.
Acceptebel km tal efter min mening.
Syntes prisen er sat realistisk.
Ku godt tænke mig at hører jeres mening,erfering,oplevelser med denne model med tilsvarende km,årgang,motor :shock:
Hvad skal jeg være opmærksom på og forberede mig på de kommende 50-75tkm mht reperationer og service :o
Håber i vil hjælper mig lidt med jeres viden og erfering :D

MVH PAWLO
Peter BJ
Indlæg: 208
Tilmeldt: 16. maj 2011, 21:24
Kontakt:

Re: Køb af W211 280 cdi

Indlæg af Peter BJ »

Hej.

Jeg har sådan een (og den er IKKE til salg!) :D

En dejlig bil, så jeg nyder at køre i.

Den du kigger på er med manuelt gear, og ikke med det dejlige silkebløde 7-trins automatgear.

Men uden at kende hverken bil eller forhandler, virker prisen ok. Sørg for at få den grundigt testet! FDM eller lign.

Min har på 2 år kostet nogle hjullejer, bærekugler og en generator, men den har så også kørt over 300.000 km. Vognmanden jeg købte den af, fortalte, at omkring 200-250.000 får de (V6'erne) problemer med manifolden, som så skal skiftes (det var min så), og det er ret dyrt. Men hør også i teknik-gruppen.
--
Peter BJ
W211 E280CDI V6 2006
(T202 C220CDI 2000)
Pawlo
Indlæg: 3
Tilmeldt: 14. jun 2012, 17:43

Re: Køb af W211 280 cdi

Indlæg af Pawlo »

Hej Peter BJ

Tak for dit svare det er brugbart og noteret :wink:

Ja desvære er den med manuelt gear vil os helt sikkert fortrække automat måske er prisen sat derefter.
Har du nogen ide hvorfor den er oplyst til "KUN 400nm" med manuelt gear? :o Mon den er li så holdbar som auto?

Hvor mange km har du så tilbragt på de 2 år? Og hvad har det kostet at få de dele udskiftet, ordet GENERATOR lyder ret dyret?
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Køb af W211 280 cdi

Indlæg af SLKkompressor »

Der burde ikke være probjemer med den fine bil de næste mange tusinde kilometer. Desværre afspejler prisen at der mangler automatgear hvilket nærmest er et must ved sådan en køremaskine. Hvis du ikke selv reparerer og servicerer din bil så spørg hos Mercedes-Benz værksted for at få at vide hvordan du skal forholde dig i forhold til rustgarenti og World Wide service.
Pawlo
Indlæg: 3
Tilmeldt: 14. jun 2012, 17:43

Re: Køb af W211 280 cdi

Indlæg af Pawlo »

Ja desvære er der ikke automatgear :cry: men jeg vil ud og prøve kører den og se hvordan det følges..Har haft en A4 TDI fra 03´med manueltgear og må indrømme at køresel i byen er engang røren i gryden :x
Har talt med forhandleren og han har lovet at lave service på bilen i forbindelsen med salget.Er der nogen der ved hvad et service ved 150000 indebære? :shock: Jeg tænker at han bare skifter olie samt filter og fylder sprinklervæske på :? Har altid haft en privat mekaniker til at lave service på mine biler men er lidt i tvivl om han har kompetance og værktøj til at skruge i såen maskine :?
d639mh
Indlæg: 91
Tilmeldt: 6. mar 2009, 17:12
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Køb af W211 280 cdi

Indlæg af d639mh »

Manuelt gear = gift med bilen. Den er nærmest umulig at sælge for penge i Danmark.
Besvar