W210 med benzinmotor

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
Besvar
SirWiese
Indlæg: 5
Tilmeldt: 3. jan 2013, 12:38

W210 med benzinmotor

Indlæg af SirWiese »

Hej.

Jeg er begyndt at kigge lidt mere i retning af W210 med benzinmotor, enten E320 eller E430, da vægtafgift, udligningsafgift, partikelfilterafgift osv.
gør forskellene i økonomi ret små. Er der nogen her på forummet der har erfaringer at øse af, hvad benzin-W210 angår? Alle informationer/erfaringer
er selvsagt velkomne :-) God weekend.

Jacob
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: W210 med benzinmotor

Indlæg af SLKkompressor »

Har kørt E 320 fra 1996 til 2008 ca. 300.000 km. Kan varmt anbefales hvis resurserne ikke rækker til en W 211 som slet ikke ruster som en W 210 hvor karossen er konstrueret forkert og derfor ruster i skærme døre for og bagklap. Det er dog sikkert muligt at finde nogle ef de seneste årgange fra områder i Tyskland som har bedre klima end her og derfor ikke er så angrebet af rust. De seneste årgange har måske V6 motor som jeg ikke kender. Række 6eren er stærk og stabil uden medfødte skavanker. Måske skal forkæden skiftes hvis den har kørt over 300.000 km. Forlygter skal skiftes hvis de ikke har været det. Min havde den gamle type aut gear men alle efter 98 har elektronisk 5 trins gearkasse. Jeg har altid kørt benzin og været tilfreds med det. Du er velkommen med konkrete spørgsmål.
allsch
Indlæg: 21
Tilmeldt: 21. dec 2010, 03:09

Re: W210 med benzinmotor

Indlæg af allsch »

Jamen du har helt ret, med alle de afgifter er det blevet en dyr fornøjelse og køre diesel MB, har selv en W 210 290 TD Avantgarde hentet i Tyskland proppet med alt udstyr lavt Km tal kører som en drøm, men kører alt for lidt i den ca 2500 km årligt, så det er nogle dyre km jeg kører med de afgifter, overvejer at lægge en benzinmotor over i den, og få ændret afgiften, men det er vist en større omgang, så det ender nok med et salg,, desværre
SirWiese
Indlæg: 5
Tilmeldt: 3. jan 2013, 12:38

Re: W210 med benzinmotor

Indlæg af SirWiese »

Tak for svarene. Ved nogen, om benzinmodellerne også er standart-monteret med tilskudsvarmer/fyr? Har nogen erfaringer eller nyttig viden om E430 W210? Den er jo en sjælden model i DK, og derfor svær at finde oplysninger og brugtpriser(afgift...) på. Har benzinmotorerne fra MB samme imponerende holdbarhed som dieselmotorerne? I know, mange spørgsmål... ;-)
Besvar