Min 124W 300TE station car skal snart udskiftes. Jeg leder efter en ny st. car og overvvejer en E220 CDi. Jeg har egentligt ledt efter en bensinbil, men de er svære at finde, synes jeg, så nu overvejer jeg altså diesel.
Jeg kører små 15.000 km/årligt. Bør jeg så holde mig fra dieselbiler? Jeg kører blandet - alt fra 10-15 km til 100+ ture.
Jeg har hørt at man skal holde sig fra københavnske taxier. Gælder det ku hovedstadstaxier eller gælder det taxier fra hele landet?
Er det andet, jeg skal holde øje med, når det gælder E220 CDi?
E220 CDi
Re: E220 CDi
Jeg har samme kørselsmønster, og har ingen problemer.
Gå efter en faceliftet (170 hk.) tjek under dæksel om evt. flammeskive har været udskiftet for sent, dvs sort sovs omkring dyser.
Ellers er det en super bil, mht KBH taxi, så er det nok undervogn der tænkes på, det slider en del at køre på trafikbump og brosten hele livet
og alle bøsninger mv. kan stå for udskiftning.
Men se dig godt for, der er store pris/kvalitets forskelle, og det bedste er nok en rundringning til vognmænd, og så finde en man føler man kan stole på.
God jagt.
Gå efter en faceliftet (170 hk.) tjek under dæksel om evt. flammeskive har været udskiftet for sent, dvs sort sovs omkring dyser.
Ellers er det en super bil, mht KBH taxi, så er det nok undervogn der tænkes på, det slider en del at køre på trafikbump og brosten hele livet
og alle bøsninger mv. kan stå for udskiftning.
Men se dig godt for, der er store pris/kvalitets forskelle, og det bedste er nok en rundringning til vognmænd, og så finde en man føler man kan stole på.
God jagt.
ZOOM ZOOM.
Re: E220 CDi
Jeg tror at med KBH taxa menes: 1/2 time i tomgang og så ud med speederen i bund til lyskrydsrace. Der bliver kørt meget hårdt i KBH.
Er stået ud af flere Taxa pga deres kørsel.
Er stået ud af flere Taxa pga deres kørsel.
W211 320 CDI R6 2006
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: E220 CDi
Nogle biler er vedligeholdt godt, og nogen på billigste måde Nogle vognmænd skal jo bare have deres bil hurtigt ud at køre igen.
Men selvfølgelig er der stor forskel på KBH og Nr. Nebel
Men selvfølgelig er der stor forskel på KBH og Nr. Nebel
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Re: E220 CDi
Hej Zach,
Jeg har sådan en E220 fra 07 som du går og kigger på..! Har haft den i tre år og købte den direkte fra gaden, og den havde netop kørt på de københavnske brosten som der tales om.
Overordnet set er jeg meget tilfreds med bilen, men alt og jeg mener virkelig alt hvad der hedder bøsninger, bærekugler, bærearme, fjedre you name it skulle skiftes..! Det kostede et "opstarts gebyr" 35.000 plus en tur til bulemand og maler på i alt 20.000...
Men derefter har det virkeligt været noget nær problemfri kørsel. Den har nu gået 560.000 hvor jeg selv har kørt de 170.000, og udover ovenstående har jeg fået skiftet converter (dyrt..!!), men ellers kun almindeligt vedligehold..
Motoren er der ikke blevet rørt ved hverken under førnævnte klargøring eller efterfølgende, og den kører som en drøm, har masser af kræfter (170 HK), og kører i snit ca. 15 km/l. Jeg skiftet olie og filtre for hver 15.000, og her skal du ikke spare...
Så gør du bare det, men se dig GODT for, og hvis du vil være helt sikker betal en tudse for et gennemsyn på et autoriseret værksted.. Det giver et godt overslag over hvad der skal laves.
Held og lykke med det..!
//
Jesper
Jeg har sådan en E220 fra 07 som du går og kigger på..! Har haft den i tre år og købte den direkte fra gaden, og den havde netop kørt på de københavnske brosten som der tales om.
Overordnet set er jeg meget tilfreds med bilen, men alt og jeg mener virkelig alt hvad der hedder bøsninger, bærekugler, bærearme, fjedre you name it skulle skiftes..! Det kostede et "opstarts gebyr" 35.000 plus en tur til bulemand og maler på i alt 20.000...
Men derefter har det virkeligt været noget nær problemfri kørsel. Den har nu gået 560.000 hvor jeg selv har kørt de 170.000, og udover ovenstående har jeg fået skiftet converter (dyrt..!!), men ellers kun almindeligt vedligehold..
Motoren er der ikke blevet rørt ved hverken under førnævnte klargøring eller efterfølgende, og den kører som en drøm, har masser af kræfter (170 HK), og kører i snit ca. 15 km/l. Jeg skiftet olie og filtre for hver 15.000, og her skal du ikke spare...
Så gør du bare det, men se dig GODT for, og hvis du vil være helt sikker betal en tudse for et gennemsyn på et autoriseret værksted.. Det giver et godt overslag over hvad der skal laves.
Held og lykke med det..!
//
Jesper
//
Jesper
Nuværende og tidligere MB'ere:
E320 CDI Avantgarde 2007
E220 CDI Classic 2008
E220 CDI Avantgarde 2007 (Totalskadet)
C250 TD Elegance 1996 (Solgt)
E270 CDI Classic 2000 (Solgt)
Jesper
Nuværende og tidligere MB'ere:
E320 CDI Avantgarde 2007
E220 CDI Classic 2008
E220 CDI Avantgarde 2007 (Totalskadet)
C250 TD Elegance 1996 (Solgt)
E270 CDI Classic 2000 (Solgt)