CLS 500

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
Besvar
Lassehald
Indlæg: 4
Tilmeldt: 27. jul 2013, 09:02

CLS 500

Indlæg af Lassehald »

Hej,

Kan se, at emnet har været berørt før, men der kan jo være kommet flere CLS-ejere til siden: Jeg overvejer at hente en CLS 500 5,5 hjem fra Tyskland, og har i den forbindelse søgt en del på nettet for at se, om den skulle have nogle kendte svagheder. Jeg finder dog ikke rigtigt noget, men det kan jo være fordi der ikke er så mange af dem, eller at de folk, der kører i dem ikke sidder og nørder den i forums og lignende...

Hvad har I af erfaringer med modellen?

Skal nok nævne, at jeg skifter fra en BMW 535d, men jeg må jo vænne mig til det lave moment...

Vh Lasse
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: CLS 500

Indlæg af BWJ »

Lassehald skrev:Hej,

Kan se, at emnet har været berørt før, men der kan jo være kommet flere CLS-ejere til siden: Jeg overvejer at hente en CLS 500 5,5 hjem fra Tyskland, og har i den forbindelse søgt en del på nettet for at se, om den skulle have nogle kendte svagheder. Jeg finder dog ikke rigtigt noget, men det kan jo være fordi der ikke er så mange af dem, eller at de folk, der kører i dem ikke sidder og nørder den i forums og lignende...

Hvad har I af erfaringer med modellen?

Skal nok nævne, at jeg skifter fra en BMW 535d, men jeg må jo vænne mig til det lave moment...
:lol: :lol: :lol: , og vænne sig til en rigtig bil.
Vh Lasse
ZOOM ZOOM.
Lassehald
Indlæg: 4
Tilmeldt: 27. jul 2013, 09:02

Re: CLS 500

Indlæg af Lassehald »

:D ja, den bad jeg vel selv om :D
Metguy2000
Indlæg: 14
Tilmeldt: 18. apr 2012, 08:09

Re: CLS 500

Indlæg af Metguy2000 »

Som ejer er det nok svært at være subjektiv, men lad mig prøve at ridse op efter et års erfaring med min 2007 cls 500.

Bilen har gået 130.000.

Hvad service angår får jeg den serviceret hos Mercedes, et service c, som jeg har haft 2 af løber op i ca. 7000 per stk.

Derudover har jeg fået skiftet en hardyskive ved sidste service, og denne gang nye skiver og kaliber foran, samt 2 keyless-go antenner i højre side. Regningen har jeg ikke fået endnu, men det bliver nok ikke billigt.

Den forrige ejer fik skiftet kompressoren til air-matic systemet.

Den nye 5,5 l motor har en kendt svaghed, som du skal være opmærksom på. På et tidspunkt blev et af tandhjulene til kædetrækket lavet af pulvermetal, i stedet for almindeligt stål. Det havde et langt kortere liv, og medførte det skulle skiftes ved 80.000 - 100.000 km. Desværre skal motoren ud så det er en ret bekostelig reparation.

Du kan læse mere her:
http://www.topclassactions.com/lawsuit- ... ass-action#

Heldighvis er det fixet, men check motornummeret på potentielle køb. Jeg har skrevet det ned et sted, så send en besked hvis ikke du lige kan finde det på nettet.

Ellers er det bare at finde bilen og få sat dk plader på. Det vil du ikke fortryde.
Lassehald
Indlæg: 4
Tilmeldt: 27. jul 2013, 09:02

Re: CLS 500

Indlæg af Lassehald »

Tusind tak for input - specielt den med tandhjulet af pulvermetal!
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: CLS 500

Indlæg af SLKkompressor »

Interessant læsning og link. Selv om jeg er glødende MB fan synes jeg det er skuffende at MB ikke advarer sine kunder om en helt forudsigelig udskiftning at balanceaksel som koster ca. 25.000 kr. + moms. Hvis den ikke udskiftes inden bilen har kørt 130.000 km. kan motoren smadres. Min E 350 havde kørt 130.000 og der var kun 3 tænder tilbage på balanceakslens tandhjul. Jeg er meget interesseret i hvilke motor nr. det drejer sig om.
Metguy2000
Indlæg: 14
Tilmeldt: 18. apr 2012, 08:09

Re: CLS 500

Indlæg af Metguy2000 »

Jeg fandt tidligere et officielt mb dokument på nettet, men gemte ikke linket.

Men her er én af de mange posts som nævner serienumrene for 272 og 273 motoren. Men det er tilbage i 9/2006 sådan ca. Så hvis du bare får en 2007 skulle du være på den sikre side.

http://www.cls-forum.de/index.php?page= ... eadID=3242

Som nævnt giver mb en klækkelig rabat på rep. Hvis den har fuldt servicehæfte.

Opdatering:

Her er så dokumentet

http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=698186
Besvar