Råd vedr køb af E270 2,7 CDi 2002

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
Besvar
rørsmeden
Indlæg: 14
Tilmeldt: 28. jul 2013, 20:11

Råd vedr køb af E270 2,7 CDi 2002

Indlæg af rørsmeden »

Hej,
En drengedrøm er ved at gå i opfyldelse; jeg skal have en MB :D

Mere specifikt har jeg kig på en E270 2,7 CDi Elegance St.car fra 2002 med knap 500K km på klokken. Jeg har prøvekørt den, og den kører som en drøm. Den har rustbobler på 3 af dørene i bunden (som sælger vil udbedre) samt rust opkog på de sorte decorplader ved ruderne på fordørene. Sælger siger at de er klikket på og kan nemt skiftes?

Er der noget jeg skal være yderligere opmærksom på med denne model/årgang og hvad vil en fair pris være?

På forhånd mange tak for hjælpen fra en forhåbentlig snart ny MB-ejer 8)
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Råd vedr køb af E270 2,7 CDi 2002

Indlæg af BWJ »

Kan kun sige, du skal edderhyleme passe på.
Hvis rusten i dørene skal laves, så få reklamationsret på arbejdet, rusten kan komme indefra og her nytter afslibning og maling ikke meget.
Listerne ved ruderne er af alu, og burde ikke kunne få rustpletter ?
Og en fair pris, vel i omegnen af 40-55.000,-
ZOOM ZOOM.
rørsmeden
Indlæg: 14
Tilmeldt: 28. jul 2013, 20:11

Re: Råd vedr køb af E270 2,7 CDi 2002

Indlæg af rørsmeden »

BWJ skrev:Kan kun sige, du skal edderhyleme passe på.
Hvis rusten i dørene skal laves, så få reklamationsret på arbejdet, rusten kan komme indefra og her nytter afslibning og maling ikke meget.
Listerne ved ruderne er af alu, og burde ikke kunne få rustpletter ?
Og en fair pris, vel i omegnen af 40-55.000,-
Hmm, den står til 97.000 :? Jeg har kigget rundt på nettet, og ser ingen til den pris. Har du link til nogen i det leje?
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Råd vedr køb af E270 2,7 CDi 2002

Indlæg af BWJ »

rørsmeden skrev:
BWJ skrev:Kan kun sige, du skal edderhyleme passe på.
Hvis rusten i dørene skal laves, så få reklamationsret på arbejdet, rusten kan komme indefra og her nytter afslibning og maling ikke meget.
Listerne ved ruderne er af alu, og burde ikke kunne få rustpletter ?
Og en fair pris, vel i omegnen af 40-55.000,-
Hmm, den står til 97.000 :? Jeg har kigget rundt på nettet, og ser ingen til den pris. Har du link til nogen i det leje?
Her er en del http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/merced ... =0&Seats=0
Bemærk det er forhandlerannoncer, dvs du har reklm. ret, og her er prisen 20-30.000,- højere, modsat privat handel som jeg formoder du tænker på.
ZOOM ZOOM.
rørsmeden
Indlæg: 14
Tilmeldt: 28. jul 2013, 20:11

Re: Råd vedr køb af E270 2,7 CDi 2002

Indlæg af rørsmeden »

BWJ skrev:
rørsmeden skrev:
BWJ skrev:Kan kun sige, du skal edderhyleme passe på.
Hvis rusten i dørene skal laves, så få reklamationsret på arbejdet, rusten kan komme indefra og her nytter afslibning og maling ikke meget.
Listerne ved ruderne er af alu, og burde ikke kunne få rustpletter ?
Og en fair pris, vel i omegnen af 40-55.000,-
Hmm, den står til 97.000 :? Jeg har kigget rundt på nettet, og ser ingen til den pris. Har du link til nogen i det leje?
Her er en del http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/merced ... =0&Seats=0
Bemærk det er forhandlerannoncer, dvs du har reklm. ret, og her er prisen 20-30.000,- højere, modsat privat handel som jeg formoder du tænker på.
Ahh, så er jeg mere rolig :D Jeg glemte at sige at det er hos forhandler jeg har kigget. Så prisen er ikke helt ved siden af. Hvad med mekanik/rust/undervogn?
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Råd vedr køb af E270 2,7 CDi 2002

Indlæg af BWJ »

De erfaringer jeg har gjort mig med tidligere bil.

Den har en god motor, men tjek omkring dyser om en flammeskive skulle være gået, tjek for sort "sovs"
Hvis den har clima, få lavet service på det.
Har den Comand ?
Få tjekket ladespænding/strøm, hvis det er den vandkølede generator der sidder på, er den DYR at skifte.
Få tjekket bremse og hydraulikrør i bunden, i 8 ud af 10 tilfælde er de møre, hvis de ikke allerede er skiftet.
Få skiftet olie på gearkassen, gerne skylning.
Hvis jeg var dig, ville jeg låne bilen et par timer, det er gratis at få et tilstandstjek hos aut. forhandler (Mercedes CPH) kæden ex.

Ellers har jeg kun haft skiftet sliddele, fin bil.
ZOOM ZOOM.
rørsmeden
Indlæg: 14
Tilmeldt: 28. jul 2013, 20:11

Re: Råd vedr køb af E270 2,7 CDi 2002

Indlæg af rørsmeden »

Har prøvekørt en E270 2,7 cdi i Lyngby i dag til 84K hos forhandler, og må sige at DEN bliver det ikke :roll: Der var rust i alle døre, motorklap og omkring forruden, samt at der var en kraftig hylen fra bagtøjet. Forhandleren ville dog sætte nye dæk på ved levering :shock: :roll: Jeg må sige at hvis det er hvad man får i det prisleje hos forhandler, så giver jeg gerne lidt mere.
Den har en god motor, men tjek omkring dyser om en flammeskive skulle være gået, tjek for sort "sovs"
Har googlet lidt om dette; er det korrekt at det "bare" ses under topskjoldet hvis de skulle være gået?
Få tjekket ladespænding/strøm, hvis det er den vandkølede generator der sidder på, er den DYR at skifte.
Denne generator, hvordan ses det hvilken type bilen er med; er det årgangsspecifikt?
Hvis jeg var dig, ville jeg låne bilen et par timer, det er gratis at få et tilstandstjek hos aut. forhandler (Mercedes CPH) kæden ex
Det lyder som fin service fra Mercedes. Er det bare og ringe og sige man vil have et gratis tilstandstjek, hos eksempelvis Ejner Hessel (ligger tættest på mig)?


Jeg ved det er mange spørgsmål, og jeg sætter pris på svarene. Men det skulle gerne ende med en bil som har en høj WAF (wife acceptance factor), da det nu bliver den første i husstanden :P
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Råd vedr køb af E270 2,7 CDi 2002

Indlæg af BWJ »

rørsmeden skrev:Har prøvekørt en E270 2,7 cdi i Lyngby i dag til 84K hos forhandler, og må sige at DEN bliver det ikke :roll: Der var rust i alle døre, motorklap og omkring forruden, samt at der var en kraftig hylen fra bagtøjet. Forhandleren ville dog sætte nye dæk på ved levering :shock: :roll: Jeg må sige at hvis det er hvad man får i det prisleje hos forhandler, så giver jeg gerne lidt mere.
Den har en god motor, men tjek omkring dyser om en flammeskive skulle være gået, tjek for sort "sovs"
Har googlet lidt om dette; er det korrekt at det "bare" ses under topskjoldet hvis de skulle være gået?
- det er korrekt.
Få tjekket ladespænding/strøm, hvis det er den vandkølede generator der sidder på, er den DYR at skifte.
Denne generator, hvordan ses det hvilken type bilen er med; er det årgangsspecifikt?
- det kan ses udv. på generator, der den helt kapslet og uden "køleriller" er den som regel en vandkølet,- de fleste Avantgarde modeller er med vand.
Hvis jeg var dig, ville jeg låne bilen et par timer, det er gratis at få et tilstandstjek hos aut. forhandler (Mercedes CPH) kæden ex
Det lyder som fin service fra Mercedes. Er det bare og ringe og sige man vil have et gratis tilstandstjek, hos eksempelvis Ejner Hessel (ligger tættest på mig)?
- Ved ikke om Hessel har denne service men CPH har, i Hillerød, ishøj, Greve, og Herlev.


Jeg ved det er mange spørgsmål, og jeg sætter pris på svarene. Men det skulle gerne ende med en bil som har en høj WAF (wife acceptance factor), da det nu bliver den første i husstanden :P
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Råd vedr køb af E270 2,7 CDi 2002

Indlæg af BWJ »

Er det en W210 du ser efter ?.
Og gå efter Avantgarde modellen = meget udstyr
ZOOM ZOOM.
rørsmeden
Indlæg: 14
Tilmeldt: 28. jul 2013, 20:11

Re: Råd vedr køb af E270 2,7 CDi 2002

Indlæg af rørsmeden »

BWJ skrev:Er det en W210 du ser efter ?.
Og gå efter Avantgarde modellen = meget udstyr
Ja det er det :)

Jeg er blevet lun på en elegance model, hvad udstyr mangler den fremfor avantgarde?
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Råd vedr køb af E270 2,7 CDi 2002

Indlæg af BWJ »

rørsmeden skrev:
BWJ skrev:Er det en W210 du ser efter ?.
Og gå efter Avantgarde modellen = meget udstyr
Ja det er det :)

Jeg er blevet lun på en elegance model, hvad udstyr mangler den fremfor avantgarde?
Det KAN være flere ting, bla.
Xenon lys
Parktronic
Elsæder med memory
Elspejle
Comand navigation
Sportsundervogn
El indstill rat.
Aut clima
Regnsensor
Spejle med aut. nedblænding
Fugleøje træindlæg istadet for den fesne røde
osv.
Flere Avantgarde har ovenstående som standard.
ZOOM ZOOM.
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Råd vedr køb af E270 2,7 CDi 2002

Indlæg af E 270 2001 »

Hvor mange penge vil du ofre, og skal det være hos forhandler :?:
Der er mange fine MBer til salg, og hos en privat får du mest for pengene - og du har da også mulighed for at få bilen undersøgt inden køb.

Jeg vil ikke "nøjes" med en Elegance, da meget udstyr hænger sammen med en Avantgarde.
Dog kan jeg godt være lidt irriteret over den hårdere undervogn i Avantgarden - og løsningen på det kunne være en tysk Elegance med alt i udstyr ( og "kun" kørt 2-3 K ).

Vedr rust. - så er det der de sædvanlige steder, medmindre at den er omlakeret. Dvs. døre og bagklap. Og at der er lidt bobler, skal du ikke lade dig afskrække af.
Og når en bil har kørt 500 K, så kan den jo godt have et par skavanker, men det kan prisen jo også godt afspejle :wink:

Held og lykke med jagten på en fin gammel MB :idea:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
rørsmeden
Indlæg: 14
Tilmeldt: 28. jul 2013, 20:11

Re: Råd vedr køb af E270 2,7 CDi 2002

Indlæg af rørsmeden »

E 270 2001 skrev:Hvor mange penge vil du ofre, og skal det være hos forhandler :?:
Der er mange fine MBer til salg, og hos en privat får du mest for pengene - og du har da også mulighed for at få bilen undersøgt inden køb.

Jeg vil ikke "nøjes" med en Elegance, da meget udstyr hænger sammen med en Avantgarde.
Dog kan jeg godt være lidt irriteret over den hårdere undervogn i Avantgarden - og løsningen på det kunne være en tysk Elegance med alt i udstyr ( og "kun" kørt 2-3 K ).

Vedr rust. - så er det der de sædvanlige steder, medmindre at den er omlakeret. Dvs. døre og bagklap. Og at der er lidt bobler, skal du ikke lade dig afskrække af.
Og når en bil har kørt 500 K, så kan den jo godt have et par skavanker, men det kan prisen jo også godt afspejle :wink:

Held og lykke med jagten på en fin gammel MB :idea:
Jeg går helst efter forhandler biler; har en anden bil jeg gerne vil af med i samme forbindelse, og så bilder jeg mig ind at der er en form for garanti hos forhandleren :roll:

Jeg har kig på E modeller fra ca 2001-2 og frem, og har fundet nogen med klapsæder i bagagerum (7 pers). Kan man evt eftermontere sådanne sæder hvis de ikke er der uden de store krumspring? (reg.attest, vægtafgift, rent teknisk) Jeg havde fundet det perfekte eksemplar, men da jeg havde vagt kunne jeg ikke køre til Fyn og kigge på den, så nu er den desværre solgt :(
Besvar