vanvittige forskelle i forsikringstilbud

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
Besvar
Brugeravatar
Star
Indlæg: 66
Tilmeldt: 12. aug 2013, 09:56
Geografisk sted: Espergærde

vanvittige forskelle i forsikringstilbud

Indlæg af Star »

I forbindelse med mit køb af en SLK 230 Komp fra 1997, var en af øvelserne at finde det bedste forsikringstilbud.
Jeg er 55 år og elitebilist, sådan en som selskaberne normalt er vilde med.

Jeg har lige haft en MX-5 og har stadig en Audi 80 Cab forsikret og den er hos gjensidige. De var bare for dyre på Merceren, af en eller anden grund. Ingen af selskabernes hjemmesider vil komme med en beregning på en SLK selvom det er en gammel spand fra 97, sådan en er vist "farlig" :shock: - så man skal kontakte dem for pris...

Det har jeg så gjort, og priserne rangerede fra helt nej tak, til 16.000 , 10.000 og så kom alm brand med en pris på 8.200 som klart det bedste...

Nå men jeg venter stadig på at sælge min Audi, som skal finansiere min afgift på SLK'eren, så det var jo ikke endnu. Så blev jeg kontaktet igen af alm. brand forleden, og nu havde de lavet nye rabattter, så hvis jeg flyttede mine øvrige private forsikringer, så kom min kaskoforsikring på SLK'eren helt ned på 6.187 kr årligt ( fastpræmie - 3800 selvrisiko) - Se det var sgu da en nedsættelse der ville noget, og suverænt det billigste jeg har hørt på denne bil ( SLK 200 er en del billigere - men denne "farlige" 230 - er åbenbart en højrisiko bil, for det er jo bilen der er farlig og ikke ham der sidder bag rattet :roll: )

jeg er bare nysgerrig, hvad betaler i andre på en tilvarende bil?
1997 SLK 230 KOMP AUT.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: vanvittige forskelle i forsikringstilbud

Indlæg af BWJ »

Prøv at give IDL og Aros forsikring et ring, de plejer at være meget rimelige - du kan kun blive overrasket :D
ZOOM ZOOM.
kimras
Indlæg: 32
Tilmeldt: 24. feb 2013, 20:35

Re: vanvittige forskelle i forsikringstilbud

Indlæg af kimras »

prøv alka med alka boks, de var langt de billigste ,da jeg skulle forsikre min merc.
Kim
C240 aut (w202)
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: vanvittige forskelle i forsikringstilbud

Indlæg af BWJ »

kimras skrev:prøv alka med alka boks, de var langt de billigste ,da jeg skulle forsikre min merc.
Kim
Også hvis du regner ex. 5-6 km/t for meget ved uheld, og abonnement på boxen ?
ZOOM ZOOM.
kimras
Indlæg: 32
Tilmeldt: 24. feb 2013, 20:35

Re: vanvittige forskelle i forsikringstilbud

Indlæg af kimras »

Jeg gir 4200kr, om året, med 2000kr i selvrisiko, min bil er C240 (w202), boksen koster 1000kr, som er en engangpris, og kan overføres til en anden bil, så selv om det koster ekstra selvrisiko, ved højere hastighed end tilladt, ved skade, er det stadig det bedste tilbud for mit vedkommende.
mvh Kim
C240 aut (w202)
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: vanvittige forskelle i forsikringstilbud

Indlæg af basse »

Hej star
Vedrørende forsikring på din mercedes slk 230, så havde jeg før mit skifte til AROS forsikringsselskabet Vendsyssel.
Min bil er en e klasse 320 cdi årg 2002 altså en model 210 med 197 hk.
Vendsyssel skulle have ca 7500 kr for fuld kasko, men da jeg inden for et års tid har tænkt mig at skifte til en e 350 cdi ,og jeg nævnte det til vendsyssel var deres svar de IKKE ville have en bil med mere end 200 hk, så skulle det være igennemt et firma IKKE PRIVAT.
Da jeg er 51 år og er superelite billist og derudover IKKE har haft skader på mine biler i ca 16 år ,samt havde ALLE mine andre forsikringer der var jeg ikke i tvivl om det var tid til at kigge mig om efter et alternativt selskab, da jeg IKKE gider diskuterer med mit nye selskab når jeg engang vil skifte.
Jeg ringede til mange og fortalte hvad jeg havde nu og hvad jeg ville have senere altså en e 350 cdi, så kunne de sige straks om de ville forsikre den.
AROS ville have 8500 kr for min 320 cdi, og var altså skrottet da de sagde at de også kun ville have biler med MAX 200 hk.
Jeg blev så ringet op af en mægler der fortalt om nye retningslinier i AROS vedr bil, så nu kunne jeg få 320 for 6400 kr og ved bilskifte senere kigger de nu på bilens værdi og kunden som en helhed og IKKE kun på hk.
Jeg er idag kunde hos AROS da jeg må sige deres forsikringer er både gode og billige ,men mest af alt de DÆKKER bedre vedr bilen,det skal dog lige tilføjes man SKAL tegne mindst 3 forsikringer hos dem for at komme i betragtning og være elitebillist, men er du det ja så mener jeg du skal prøve at give dem et kald ,og evt få en mægler ud,det koster intet.
Da dit indlæg er ca en md gl ved jeg ikke om du allerede har fået den forsikret, men så kan andre måske få glæde af denne information vedr AROS.
MKJensen
Indlæg: 2
Tilmeldt: 7. aug 2013, 10:36

Re: vanvittige forskelle i forsikringstilbud

Indlæg af MKJensen »

God inputs. Jeg tror dog så småt at forsikringsselskaberne er ved at indse, at det ikke nytter noget kun at kigge på hk. Især ikke hvis de risikerer at miste/gå glip af de andre forsikringer man evt. skulle have samlet samme sted. Der kan derfor være god mening i ikke kun at indhente tilbud på bilforsikringen, men på alle sine forsikringer samlet set. Det er guf for forsikringsselskaberne, der vil gå langt for at hente sådan en kunde hjem.
Senest rettet af MKJensen 9. feb 2016, 13:24, rettet i alt 1 gang.
LasseNielsen1893
Indlæg: 1
Tilmeldt: 18. nov 2013, 18:19

Re: vanvittige forskelle i forsikringstilbud

Indlæg af LasseNielsen1893 »

kimras skrev:Jeg gir 4200kr, om året, med 2000kr i selvrisiko, min bil er C240 (w202), boksen koster 1000kr, som er en engangpris, og kan overføres til en anden bil, så selv om det koster ekstra selvrisiko, ved højere hastighed end tilladt, ved skade, er det stadig det bedste tilbud for mit vedkommende.
mvh Kim
Hvordan fungere boksen, ved eksempelvis overtrædelse af farten og skade?
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: vanvittige forskelle i forsikringstilbud

Indlæg af BWJ »

LasseNielsen1893 skrev:
kimras skrev:Jeg gir 4200kr, om året, med 2000kr i selvrisiko, min bil er C240 (w202), boksen koster 1000kr, som er en engangpris, og kan overføres til en anden bil, så selv om det koster ekstra selvrisiko, ved højere hastighed end tilladt, ved skade, er det stadig det bedste tilbud for mit vedkommende.
mvh Kim
Hvordan fungere boksen, ved eksempelvis overtrædelse af farten og skade?
Den logger din kørsel op til og lige efter uheld, hvis du ex. laver en skade ved 65 km/t hvor du må køre 50 km/t, så er de første 5 km/t gratis, men de næste koster 1000,- pr. km/t i selvrisiko dvs 10.000,- osv osv.
ZOOM ZOOM.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: vanvittige forskelle i forsikringstilbud

Indlæg af tømreren »

'Big Brother'!!!

Fy for h......

Dette er blot min personlige mening. Men jeg finder det simpelthen forkasteligt udviklingen har taget sådan en drejning!

Det næste bliver vel indopereret pulsmåler for at få billig forsikring. Så kan de se hvis man har været oppe at diskutere med konen eller børnene inden man kører på arbejde om morgenen. Og man er jo ikke fuldt opmærksom i trafikken hvis man er ophidset og har tankerne andre steder!!
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: vanvittige forskelle i forsikringstilbud

Indlæg af BWJ »

tømreren skrev:'Big Brother'!!!

Fy for h......

Dette er blot min personlige mening. Men jeg finder det simpelthen forkasteligt udviklingen har taget sådan en drejning!

Det næste bliver vel indopereret pulsmåler for at få billig forsikring. Så kan de se hvis man har været oppe at diskutere med konen eller børnene inden man kører på arbejde om morgenen. Og man er jo ikke fuldt opmærksom i trafikken hvis man er ophidset og har tankerne andre steder!!
Rolig nu tømrer :D det er stadig frivilligt.
Anyway, det er nok et godt tilbud til "førstegangsbilister" da deres forsikringer ellers er ubetalelige.
ZOOM ZOOM.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: vanvittige forskelle i forsikringstilbud

Indlæg af tømreren »

Ja ja, det er jeg udmærket klar over :D

Jeg synes blot forsikringsselskaberne er ALT for ivrige efter at skære alle over én kam.

Nu er det jo LANGT fra alle der laver skader på sig selv og eget materiel endsige påfører andre skader grundet for høj hastighed! Også hvad angår 'førstegangsbilister'....

Og det skal nævnes jeg ikke selv har problemer med at få fordelagtige forsikringstilbud. Det er principperne forsikringsselskaberne arbejder ud fra jeg synes er helt forskruede....
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Besvar