E320 W211

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
Besvar
vbaldur
Indlæg: 19
Tilmeldt: 22. jan 2014, 07:42
Geografisk sted: Vendsyssel

E320 W211

Indlæg af vbaldur »

Hej alle i Mercedes specialister

Jeg er lige blevet tilmeldt efter at have brugt de sidste par uger til at gennemlæse dette skønne forum.

Jeg er på nippet til at købe min første Mercedes efter at have ejet alle mulige og umulige biler gennem de sidste 25 år.

Nu står jeg så i et lille dilemma om hvilken model jeg skal vælge. Men først vil jeg lige nævne grunden og rammerne for mit indkøb:
Jeg kører ikke mere end 13-14.000km om året, hvoraf de ca 12.000km er på en fast strækning på 335km. I dag har jeg en Hyundai i20, den er en rigtig fin bil, men jeg er efterhånden ved at være lidt træt af "lillebils" komforten ved 3 timers kørsel. Da det kun er en bil jeg bruger til at køre frem og tilbage 2 gange om måneden ønsker jeg ikke at ofre en formue (max. 175.000,-).
Tilbage til dilemmaet:
Jeg kigger meget på E320 W211 i disse to versioner:
2005 3.2 CDi R6 aut.
2005-6 3.0 CDi V6 aut.
Begge med ca. 400-450.000km på klokken
Jeg har læst mig frem til alle forskellene på disse to fantastiske køretøjer. Men er noget forvirret når jeg læser hvad er bedst (er begyndt at tænke at det er ligesom religion).
En forhandler jeg talte med så sent som i dag mente at det helt klart var R6'eren man skulle gå efter, den var måske en smule mere urolig i sin gang end V6, men efter hans mening var det den bedste maskine af de to og hans eneste fordel ved V6'eren var at 7G aut. er mere glidende og rolig i sine gearskifter.
Noget af de jeg så også har hørt at man skal vælge den nyeste for at få den nyeste/bedste teknologi. Men den kører bl.a. mindre på literen, med dyrere ejerafgift til følge og hvis det er de få hk den har mere kan man jo sætte en chip på den og dermed samtidig få endnu bedre økonomi.

Hvad er jeres mening om valget mellem disse to?

Håber i kan give mig nogle forskellige kommentarer om hvorfor jeg skal vælge den ene frem for den anden.

Hilsen
Visti
W211 E320 3.2 CDi Elegance 2005
vbaldur
Indlæg: 19
Tilmeldt: 22. jan 2014, 07:42
Geografisk sted: Vendsyssel

Re: E320 W211

Indlæg af vbaldur »

Nå, da der ikke rigtigt var nogle af jer der ville give kommentarer endte jeg op med en E320 3.2 fra 2005.
W211 E320 3.2 CDi Elegance 2005
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: E320 W211

Indlæg af BWJ »

vbaldur skrev:Nå, da der ikke rigtigt var nogle af jer der ville give kommentarer endte jeg op med en E320 3.2 fra 2005.
Ups, så først dit indlæg nu, burde nok have været under "teknik".
Men dit valg, er som mit ville have været, - tilykke med dyret... :D
ZOOM ZOOM.
vbaldur
Indlæg: 19
Tilmeldt: 22. jan 2014, 07:42
Geografisk sted: Vendsyssel

Re: E320 W211

Indlæg af vbaldur »

Hehe - takker BWJ...
Er også meget glad for den :D
W211 E320 3.2 CDi Elegance 2005
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: E320 W211

Indlæg af BWJ »

obs, har du Comand i ?, og i givet fald hvilken ?
ZOOM ZOOM.
vbaldur
Indlæg: 19
Tilmeldt: 22. jan 2014, 07:42
Geografisk sted: Vendsyssel

Re: E320 W211

Indlæg af vbaldur »

Jep BWJ, Command NTG-1 :D
W211 E320 3.2 CDi Elegance 2005
Brugeravatar
JayZee
Indlæg: 287
Tilmeldt: 4. mar 2014, 13:16
Geografisk sted: Svendborg

Re: E320 W211

Indlæg af JayZee »

Hej,

godt valg - kører selv en 320 CDI R6 fra 2003. 204HK+chip....+500.000km :)

(Første udgaver af?) V6 er ikke så holdbar som R6 ifølge hvad jeg har kunnet opsnuse!

De første udgaver af 7-trins gearkassen var vist heller ikke noget af råbe hurra for!

Jeg har dog haft en del udskiftninger/ompakning af dyser! Det begynder med at der lugter af diesel/udstødning i kabinen - og der opbygges et lag af MEGET hårdt "slam" under "cover" i motorrummet - rundt om den dyser der er utæt!

Mvh
John
IMHO
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
kimibs
Indlæg: 37
Tilmeldt: 30. sep 2011, 14:47

Re: E320 W211

Indlæg af kimibs »

Har selv købt W211 320 R6 fra 2005 kørt 400000.-
Undersøgte fordele og ulemper mellem V6 med 7 Trin automatgear og R6 med 5 trin automatgear, min erfaring siger at man skal være opmærksom på træksystemet til manifold samt oliespild fra nederst i V- et på en V6 ud over dette er der vist ikke den store forskel, ud over at V6 modellen er en opdateret model i forhold til R6 modellen, man skal dog huske at indregne den lille værdiforringelse når man sammenligner økonomi mellem en MB og andre biler, det koster at køre på 1. klasse
Mvh. Kim Sorø
Kim Ibsen
MB 320 CDI w211 2005
MB 320 Benzin w163 1999
Besvar