Hjælp til at finde min første Mercedes ? :D

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
Besvar
82niko
Indlæg: 3
Tilmeldt: 10. maj 2014, 08:50

Hjælp til at finde min første Mercedes ? :D

Indlæg af 82niko »

Hej drenge

Vil gerne starte med at takke dem der vil tage sig tid til at hjælpe mig. .

* For at gøre en lang historie kort: Jeg har en Hyundai i30 diesel 2008, der går 20 km/l

* Jeg vil gerne prøve se om jeg kan finde en Mercedes, diesel, statioscar da jeg har 2 hunde og min første søn på vej. . Udfordringen er at jeg har et max på 120.00 - 150.000 kr og jeg kører 40.000 km om året så km/l, service, vægtafgift, værkstedregninger har jo selvfølgelig noget at sige.

Min første tanke var en C klasse 220CDI som denne her: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/merced ... ut/2096927

Jeg tænker at den perfekte størelse er E klasse, men er den ikke noget dyrere at holde kørende, samt indkøb ? Ydermere skal jeg over 2004 får rust problemet er løst ?

Det jeg tænker er om den er stor nok ? Hvor langt kan jeg reelt regne med den går på literen ? Vil den på den lange bane være dyrere at holde kørrende end min I30 ?

Tak for jeres indput
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: Hjælp til at finde min første Mercedes ? :D

Indlæg af TonnyL »

Om den er stor nok er nok svært for os andre at vurdere, der skal du nok ud at kigge prøve osv, og om den er dyrere end din nuværende bil er nok heller ikke let at svare på, den er i alle fald dyrere i grøn ejerafg.
Jeg har selv sådan en fætter som du henviser til, lad det være sagt med det samme, sørg for at vide hvordan den er holdt og hvad der er lavet på den i nyere tid, jeg har over det sidste års tid nok hældt tæt på de 70-80.000 kr i min, det skal så også siges at jeg er nok lidt små tosset "det skal bare virke" så den kører forhåbentlig uden større problemer i mange år... alt er lavet alt... pas på rust spec i døre/skærmkanter.. jeg har sat 2 nye døre og en forskærm på min og en hellakering.
God fornøjelse, og det er en lækker vogn.

MIN: http://www.guloggratis.dk/biler/personb ... -103423948
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Hjælp til at finde min første Mercedes ? :D

Indlæg af BWJ »

TonnyL skrev:Om den er stor nok er nok svært for os andre at vurdere, der skal du nok ud at kigge prøve osv, og om den er dyrere end din nuværende bil er nok heller ikke let at svare på, den er i alle fald dyrere i grøn ejerafg.
Jeg har selv sådan en fætter som du henviser til, lad det være sagt med det samme, sørg for at vide hvordan den er holdt og hvad der er lavet på den i nyere tid, jeg har over det sidste års tid nok hældt tæt på de 70-80.000 kr i min, det skal så også siges at jeg er nok lidt små tosset "det skal bare virke" så den kører forhåbentlig uden større problemer i mange år... alt er lavet alt... pas på rust spec i døre/skærmkanter.. jeg har sat 2 nye døre og en forskærm på min og en hellakering.
God fornøjelse, og det er en lækker vogn.

MIN: http://www.guloggratis.dk/biler/personb ... -103423948

Har den fået nye dyser ??
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
JayZee
Indlæg: 287
Tilmeldt: 4. mar 2014, 13:16
Geografisk sted: Svendborg

Re: Hjælp til at finde min første Mercedes ? :D

Indlæg af JayZee »

Min første tanke var en C klasse 220CDI som denne her: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/merced ... ut/2096927

Den ser OK ud! Men en C er jo mindre end en E - til gengæld billigere både i anskaffelse, forsikring og vægt afgift! Den er jo nok på det sidste af sin levetid og du må nok regne med en del rep. Når du kører 40k om året er der altså fem år til 200k og så har den kørt ca. 600k - det er en del for en C (går ud fra at det er en 4 cyl.?)

Jeg tænker at den perfekte størelse er E klasse, men er den ikke noget dyrere at holde kørende, samt indkøb ? Ydermere skal jeg over 2004 får rust problemet er løst ?

Jeg kører i en E fra 2003 og den har MEGET lidt rust i bagskærme og nederst på for-døre, men det er ikke meget (og mindre end andre 10-11 år gamle biler!)

Det jeg tænker er om den er stor nok ? Hvor langt kan jeg reelt regne med den går på literen ? Vil den på den lange bane være dyrere at holde kørrende end min I30 ?

Jeg kører 16-17 km/l i min E (204HK + chip) og det er noget over det den er opgivet til, men jeg kører også "pænt"!

Jeg har haft et par uforudsete rep. på min: Ventilator kabine, generator, forfjeder og dyser (både ompakning og skift!), men nu regner jeg med at den kan kører nogle 1.000 inden der bliver noget stort igen ;-)
IMHO
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
82niko
Indlæg: 3
Tilmeldt: 10. maj 2014, 08:50

Re: Hjælp til at finde min første Mercedes ? :D

Indlæg af 82niko »

Hejsa mange tak for jeres svar. . .

Jeg tror jeg vil gå efter en E klasse for at være sikker på den er stor nok . . .

Nogle specielle motor typer man skal gå efter ? Jeg tænker om en 220 CDI er for tam ? men tilgengæld billigere at holde kørende ?

En stationscar har luft undervogn i bag, kan man få hele bilen med luft undervong ? hvis ja skal jeg så undgå det ?

Noget specielt udstyr man skal gå uden om pga. rep priser ?

* En Eklasse med masser af grej=meget kan gå i stykker er den ikke pisse dyr at holde kørende ?

* Række 6 vs v6 diesel ? eller 4 vs 5 cylinder ? hvordan er det de modeller opdeles ? 220, 270, 280, 320 ?
Brugeravatar
JayZee
Indlæg: 287
Tilmeldt: 4. mar 2014, 13:16
Geografisk sted: Svendborg

Re: Hjælp til at finde min første Mercedes ? :D

Indlæg af JayZee »

Du skal - IMHO - holde dig fra AirMatic (luftundervogn) - det kan man bl.a. næsten ikke selv skrue på ;-)
Du skal - IMHO - holde dig fra de "små" motorer (R4/R5), hvis de har kørt meget! Gå efter en R6 (evt. V6), som godt må have kørt +300k...
170 HK er "nok", men 204 HK er jo bedre!
Alt ovenfor gælder for diesel - du skal ikke købe benzin med mindre du vinder i Lotto - og den (diesel) skal være med aut. gear!
IMHO
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Hjælp til at finde min første Mercedes ? :D

Indlæg af BWJ »

JayZee skrev:Du skal - IMHO - holde dig fra AirMatic (luftundervogn) - det kan man bl.a. næsten ikke selv skrue på ;-)
Du skal - IMHO - holde dig fra de "små" motorer (R4/R5), hvis de har kørt meget! Gå efter en R6 (evt. V6), som godt må have kørt +300k...
170 HK er "nok", men 204 HK er jo bedre!
Alt ovenfor gælder for diesel - du skal ikke købe benzin med mindre du vinder i Lotto - og den (diesel) skal være med aut. gear!
Hvor køber du en E klasse stc. uden luftundervogn i bag ?? :shock:
ZOOM ZOOM.
82niko
Indlæg: 3
Tilmeldt: 10. maj 2014, 08:50

Re: Hjælp til at finde min første Mercedes ? :D

Indlæg af 82niko »

Jeg tror det JayZee mener er dem med luftundervogn foran også ?

Mange tak for jeres råd det vil jeg kigge mere på. .
Ulrik Stabell
Indlæg: 70
Tilmeldt: 20. dec 2013, 21:29
Geografisk sted: Rødovre

Re: Hjælp til at finde min første Mercedes ? :D

Indlæg af Ulrik Stabell »

JayZee skrev:
Jeg kører 16-17 km/l i min E (204HK + chip) og det er noget over det den er opgivet til, men jeg kører også "pænt"!
Det var en hel del - i sammenligning med vores V6 (204hk) :shock:

Er der så stor forskel på R6 og V6? eller er det chippen der gør det?

Med 110 km/t på motorvej kan vi lige snige vores Viano op på 11 km/l :?

Mvh Ulrik, som kører mellem 5 - 7 km/l når campingvognen er spændt på :roll:
Mercedes Viano Ambiente 3.0 CDI V6-2007
Mercedes Vito 115 CDI 2.2-2006

http://www.campingeventyr.com/index.html
Brugeravatar
JayZee
Indlæg: 287
Tilmeldt: 4. mar 2014, 13:16
Geografisk sted: Svendborg

Re: Hjælp til at finde min første Mercedes ? :D

Indlæg af JayZee »

Ulrik Stabell skrev:
JayZee skrev:
Jeg kører 16-17 km/l i min E (204HK + chip) og det er noget over det den er opgivet til, men jeg kører også "pænt"!
Det var en hel del - i sammenligning med vores V6 (204hk) :shock:
Nu er det jo også nok noget andet at "smide" sådan en mursten gennem luften :)

Chippen burde nok give mer-forbrug? V6 er nok lidt mere sulten end R6 selvom de har samme effekt!
IMHO
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
Besvar