dæk/hjulstørrelse SLK R170

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
Besvar
Brugeravatar
Star
Indlæg: 66
Tilmeldt: 12. aug 2013, 09:56
Geografisk sted: Espergærde

dæk/hjulstørrelse SLK R170

Indlæg af Star »

Jeg købte forleden et sæt 18 tommer AMG fælge i Tyskland og monterede på min SLK 230 Komp, istedet for de 16" der var på da jeg købte den. Det er unødvendigt at sige at det bare ser hamrende godt ud, med 255/35 R18 bag ET 31 og 225/40 R18 ET37 foran.
Jeg var lidt nervøs for at den ville blive urimeligt hård at køre i, men dette er slet ikke tilfældet. Der er dog et andet "problem" - det er at den er blevet helt utrolig styrfølsom, på den måde at en lille hældning/ujævnhed på vejen, eller f.eks en vejstribe eller fodgængerfelt, så drejer bilen pludselig og skal korrigeres, og sådan er det rigtig meget. mine spørgsmål er:

-Er det bare sådan det er når det bliver så lavt og bredt?
-kan det skyldes at fordækkene er helt vildt nedslidte og skal skiftes, og at det vil forsvinde når der kommer nye dæk på?

Billede
1997 SLK 230 KOMP AUT.
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: dæk/hjulstørrelse SLK R170

Indlæg af SLKkompressor »

Ingen tvivl om at nedslidte dæk påvirker styringen så se at få nogle nye kvalitetsdæk på bilen. Jeg synes bedst om Continental. Samtidig kan det anbefales at få udmålt/justeret hjulstillingen da der kan være stor forskel fra 16 til 18 tommers fælge. Vær især opmærksom på at forhjulene ikke spidser da det gør styringen unødvendigt følsomt. Bilen kører lettere ligeud hvis den ikke overstyrer. Tal med "dækmanden" så du får den største fornøjelse ud af dit dejlige køretøj.
Brugeravatar
Star
Indlæg: 66
Tilmeldt: 12. aug 2013, 09:56
Geografisk sted: Espergærde

Re: dæk/hjulstørrelse SLK R170

Indlæg af Star »

Fik monteret nye Pirelli Pzero Nero GT på forhjulene idag, og det er en helt anden bil at køre i :D - nu kører det bare! - jeg vil dog overveje som du siger, at få udmålt styretøjet, så jeg er helt sikkert på at det hele står rigtigt, - så holder dækkene også længere!
1997 SLK 230 KOMP AUT.
Besvar