Udnyttelse af garanti/reklamation?
: 21. nov 2014, 21:37
Hej!
Jeg er nysgerrig hvad andres holdning er til, hvor meget man skal gå tilbage til forhandleren for at få ordnet ting på garantien eller indenfor reklamations perioden?
Har efterhånden fået ordnet en del ting og føler det måske lidt pinligt at "blive ved" med at ringe med forskellige ting, som jeg vil have lavet på garanti/reklamation, men skal jeg bare smide det overbord og køre på?
Det burde jeg jo være i min gode ret til (efter købeloven), men jeg gider heller ikke over i "arh, er det nu ham igen?"
Indtil videre har jeg fået følgende lavet/skiftet på min E200:
Før overtagelse:
1. Sikkerhedssele og strammer i førerside skiftet
Efter overtagelse:
1. Urolig tomgang/udsættere (regulator monteret)
2. Knækket slange i førersæde (orthopædisk regulator)
3. Lys i handskerum
4. Startmotor skiftet
5. Trykføler i partikelfilter (gik i nødprogram)
6. Termostat og ventilator skiftet
Nu har jeg så opdaget at nummerplade lyset ikke virker - begge pærer lyser ikke - og der bliver ikke vist fejl i display. Så det lyder lidt som om det er SAM modulet der gør knuder (har ikke checket sikringer endnu).
Har checket synsrapport på bilen og den blev synet 6 måneder før jeg købte den - der stod der at den var betinget godkendt og bemærkningen var netop, at nummerpladelyset ikke fungerede. Jeg tror ikke den er blevet synet i forbindelse købet.
Det er nu 10 måneder siden jeg købte den, men jeg har først opdaget det med nummerplade lyset nu, da min kone og jeg skulle følges ad i hver sin bil og hun kørte forrest i MB'en - ellers havde jeg nok aldrig opdaget det. Men den skal synes første gang til juli næste år og der vil den jo falde igennem - hvis det er SAM modulet er det 2K + montering jeg skal af med, for at få det fikset (hvis jeg selv står med regning)...
/Thomas
Jeg er nysgerrig hvad andres holdning er til, hvor meget man skal gå tilbage til forhandleren for at få ordnet ting på garantien eller indenfor reklamations perioden?
Har efterhånden fået ordnet en del ting og føler det måske lidt pinligt at "blive ved" med at ringe med forskellige ting, som jeg vil have lavet på garanti/reklamation, men skal jeg bare smide det overbord og køre på?
Det burde jeg jo være i min gode ret til (efter købeloven), men jeg gider heller ikke over i "arh, er det nu ham igen?"
Indtil videre har jeg fået følgende lavet/skiftet på min E200:
Før overtagelse:
1. Sikkerhedssele og strammer i førerside skiftet
Efter overtagelse:
1. Urolig tomgang/udsættere (regulator monteret)
2. Knækket slange i førersæde (orthopædisk regulator)
3. Lys i handskerum
4. Startmotor skiftet
5. Trykføler i partikelfilter (gik i nødprogram)
6. Termostat og ventilator skiftet
Nu har jeg så opdaget at nummerplade lyset ikke virker - begge pærer lyser ikke - og der bliver ikke vist fejl i display. Så det lyder lidt som om det er SAM modulet der gør knuder (har ikke checket sikringer endnu).
Har checket synsrapport på bilen og den blev synet 6 måneder før jeg købte den - der stod der at den var betinget godkendt og bemærkningen var netop, at nummerpladelyset ikke fungerede. Jeg tror ikke den er blevet synet i forbindelse købet.
Det er nu 10 måneder siden jeg købte den, men jeg har først opdaget det med nummerplade lyset nu, da min kone og jeg skulle følges ad i hver sin bil og hun kørte forrest i MB'en - ellers havde jeg nok aldrig opdaget det. Men den skal synes første gang til juli næste år og der vil den jo falde igennem - hvis det er SAM modulet er det 2K + montering jeg skal af med, for at få det fikset (hvis jeg selv står med regning)...
/Thomas