Hvornår bliver en moderne Mercedes gammel?

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
Besvar
Joakim Salling
Indlæg: 20
Tilmeldt: 17. apr 2010, 10:51

Hvornår bliver en moderne Mercedes gammel?

Indlæg af Joakim Salling »

Hej derude.

Jeg står i den situation, at jeg overvejer at købe en Mercedes til hverdagsbrug igen. Tidligere har jeg ejet 3 stk. W123-modeller og to stk. W124-modeller.
Disse var jo fantastiske, men også meget simple biler, hvorfor de egentlig var ret billige at eje (når man ser bort fra vægtafgiften).

Jeg har forelsket mig i både W210-modellen og W211-modellen, men de har jo begge deres udfordringer og fordele.

Derfor har jeg lidt spørgsmål til jer, som har ejet en W210-model og/eller en W211-model.

Jeg vil investere 50.000- 75.000 kr. i projektet. For de penge kan man få en W210 med ca. 200.000 km. på tælleren eller en W211 med 400.000 km på tælleren.

Jeg er velvidende om rustproblemerne på W210, men synes det er den pæneste af de to modeller.

Mine gamle Mercedes var som nævnt ret billige at eje. Og der var aldrig problemer af større karakter.

Jeg kender to personer, som henholdsvis har ejet en w210 og en w211. W210éren blev rigtig dyr at eje efter 500.000 km. (E320 - dyser, flammeskiver og kontinuerlige elproblemer)

W211 (E220) havde ligeledes problemer med dyser, men også egr-ventiler som vist nok var meget bekostelige) Disse ting skete efter 400.000 km.

Har mine venner været uheldige, eller er det forventeligt? Altså hvornår er en Mercedes E-klasse W210/W211 gammel/slidt?

Og kan man holde en E-klasse W210/W211 kørende for 10.000 kr. i rep. om året?? Udover at skifte olie på motor og polere, har jeg ingen gør-det-selv-evner!
MVH

Joakim
Senest rettet af Joakim Salling 24. jun 2015, 20:56, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Hvornår bliver en moderne Mercedes gammel?

Indlæg af Alex B J »

Joakim Salling skrev:Hej derude.

Jeg står i den situation, at jeg overvejer at købe en Mercedes til hverdagsbrug igen. Tidligere har jeg ejet 3 stk. W123-modeller og to stk. W124-modeller.
Disse var jo fantastiske, men også meget simple biler, hvorfor de egentlig var ret billige at eje (når man ser bort fra vægtafgiften).Korrekt og efter min mening efterhånden antik ,man kunne jo dårligt nok lave en overhaling(2,5 d hos mig)

Jeg har forelsket mig i både W210-modellen og W211-modellen, men de har jo begge deres udfordringer og fordele.

Derfor har jeg lidt spørgsmål til jer, som har ejet en W210-model og/eller en W211-model.

Jeg vil investere 50.000- 75.000 kr. i projektet. For de penge kan man få en W210 med ca. 200.000 km. på tælleren eller en W211 med 400.000 km på tælleren.

Jeg er velvidende om rustproblemerne på W210, men synes det er den pæneste af de to modeller.

Mine gamle Mercedes var som nævnt ret billige at eje. Og der var aldrig problemer af større karakter.

Jeg kender to personer, som henholdsvis har ejet en w210 og en w211. W210éren blev rigtig dyr at eje efter 500.000 km. (E320 - dyser, flammeskiver og kontinuerlige elproblemer)afh igen af hvordan folk passer på ting(adskillelese af diverse stik,afrens for ir osv..(nogen tror desværre at mb aldrig skal have udskiftet noget somhelst

W211 (E220) havde ligeledes problemer med dyser, men også egr-ventiler som vist nok var meget bekostelige) Disse ting skete efter 400.000 km.

Har mine venner været uheldige, eller er det forventeligt? Altså hvornår er en Mercedes E-klasse W210/W211 gammel/slidt?Det må siges at være forventeligt,sliddele og km taget i betragtning..

Og kan man holde en E-klasse W210/W211 kørende for 10.000 kr. i rep. om året??Umuligt at svare på da det afh af hvor meget man kører/afh af om man selv kan skrue og hvor man køber stumper evt i De

MVH

Joakim
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: Hvornår bliver en moderne Mercedes gammel?

Indlæg af JTC »

Ville til enhver tid vælge en W211, selv om den så havde gået dobbelt så meget som en W210er

Tekniske fejl, kabine, lak O.s.v. er ting man kan lave.. Men rust er aldrig en god ting og bliver aldrig 100% i orden efter en rep.
Så derfor er derfor kan jeg ikke anbefale en w210er.
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
Joakim Salling
Indlæg: 20
Tilmeldt: 17. apr 2010, 10:51

Re: Hvornår bliver en moderne Mercedes gammel?

Indlæg af Joakim Salling »

JTC skrev:Ville til enhver tid vælge en W211, selv om den så havde gået dobbelt så meget som en W210er

Tekniske fejl, kabine, lak O.s.v. er ting man kan lave.. Men rust er aldrig en god ting og bliver aldrig 100% i orden efter en rep.
Så derfor er derfor kan jeg ikke anbefale en w210er.
Du er jo specialist! Hvis man nu køber sådan en W211ér med 400.000 på tælleren - årg. 2004-2006, kan man så holde den kørende for ca. 1000 kr./måned i rep??
:-) (Og hvordan finder man ud af om en egr-ventil er defekt?? Dyser er vel bare noget med ekstra røg??
På forhånd tak!
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Hvornår bliver en moderne Mercedes gammel?

Indlæg af Alex B J »

Slidte dyser = højt brændstofforbrug,dårlig gangkultur,mere røg,hård motorgang ved acceleration.
Den egr ventil udskifter du bare hvis den er død eller sodet til...(koster cirka 1500 i tyskland ny
Alternativ kan du udlæse fejlkoder inden køb om muligt...
Et godt råd er at pille dækslet til dyserne af og se om det sejler i diesel,det har jeg set på en bil som lige havde fået renoveret dyser på aut værksted..
Iøvrigt skriver du intet om hvad dine egne evner er mht bil rep og vedligeholdelse...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Joakim Salling
Indlæg: 20
Tilmeldt: 17. apr 2010, 10:51

Re: Hvornår bliver en moderne Mercedes gammel?

Indlæg af Joakim Salling »

Alex B J skrev:Slidte dyser = højt brændstofforbrug,dårlig gangkultur,mere røg,hård motorgang ved acceleration.
Den egr ventil udskifter du bare hvis den er død eller sodet til...(koster cirka 1500 i tyskland ny
Alternativ kan du udlæse fejlkoder inden køb om muligt...
Et godt råd er at pille dækslet til dyserne af og se om det sejler i diesel,det har jeg set på en bil som lige havde fået renoveret dyser på aut værksted..
Iøvrigt skriver du intet om hvad dine egen evner er mht bil rep og vedligeholdelse...
Det er rigtigt! Jeg kan finde ud af at skifte olie og polere bil. Resten lader jeg værkstedet om!
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Hvornår bliver en moderne Mercedes gammel?

Indlæg af Alex B J »

Joakim Salling skrev:
Alex B J skrev:Slidte dyser = højt brændstofforbrug,dårlig gangkultur,mere røg,hård motorgang ved acceleration.
Den egr ventil udskifter du bare hvis den er død eller sodet til...(koster cirka 1500 i tyskland ny
Alternativ kan du udlæse fejlkoder inden køb om muligt...
Et godt råd er at pille dækslet til dyserne af og se om det sejler i diesel,det har jeg set på en bil som lige havde fået renoveret dyser på aut værksted..
Iøvrigt skriver du intet om hvad dine egen evner er mht bil rep og vedligeholdelse...
Det er rigtigt! Jeg kan finde ud af at skifte olie og polere bil. Resten lader jeg værkstedet om!
Så skal du nok se dig godt for inden du handler,hvis dit budget skal holde...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: Hvornår bliver en moderne Mercedes gammel?

Indlæg af JTC »

Det er umuligt at forudse hvad en bil koster at holde kørene om månede. Der findes jo mandags modeller som kan være svære at spotte på brugtemarkede. :D

Men hvis man er kørene i en nyere merecedes E klasse for 1.000,- om månede i reperations udgifter og service, er det vel ikke helt ved sidan af.
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
JR
Indlæg: 89
Tilmeldt: 24. mar 2009, 08:28
Geografisk sted: ÅRHUS

Re: Hvornår bliver en moderne Mercedes gammel?

Indlæg af JR »

Svar: en W210 bliver hurtigt gammel.
Jeg har haft W126 500 SE, og derefter en W210 E430 1999.
Jeg solgte 210 eren efter 2 år da den både rustede og var dyr i reparetioner,
men en dejlig bil når det hele virkede.
Nu er jeg tilbage til en W123 280 CE 1978,- den er mindre rusten og går heller
så meget i stykker
Brugeravatar
JayZee
Indlæg: 287
Tilmeldt: 4. mar 2014, 13:16
Geografisk sted: Svendborg

Re: Hvornår bliver en moderne Mercedes gammel?

Indlæg af JayZee »

Dine 1.000 kr/md. kommer jo helt an på hvor mange km du regner med at køre! Hvis det er 40k bliver det nok svært, men hvis det er 12-15k er det nok muligt!
IMHO
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
Besvar