Lakering ved aut. værksted - hvor?

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
Besvar
Zoom
Indlæg: 223
Tilmeldt: 28. dec 2013, 13:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Lakering ved aut. værksted - hvor?

Indlæg af Zoom »

Hej!

Jeg har været så uheldig at en vaskehal har lavet en skade på mit tag, så jeg skal have mit tag repareret og lakeret op, men jeg er i tvivl om hvilket værksted jeg skal kontakte?

Det skal være et MB autoriseret værksted, da jeg gerne vil fortsætte min lak/rust garanti, men er der nogen der har gode erfaringer med bestemte værksteder (nordsjælland/stor københavn)?

Evt. nogen der er billigere end andre mht. lånebiler, eller måske ligefrem stiller en gratis til rådighed?

Med venlig hilsen
Thomas Christensen
2011 Mercedes E200 2.2 BE Aut 7 Stc. (2012 model)
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 HK

2011 Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 TDI CR DSG7
2004 VW Touran 2.0 TDI Highline
2002 Ford Mondeo 2.0 Trend
1995 Golf III 1.8 CL
1991 Honda Civic 1.6i-16
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Lakering ved aut. værksted - hvor?

Indlæg af tømreren »

Godaften 'Zoom'

Desangående lånebiler, ved jeg intet.

Men du skal tage til 'Mercedes Benz CPH, Starmark Ishøj' og tale med Hr. Sommer på pladeværkstedet. Han er vanvittig dygtig og yderst pertentlig med sit arbejde. Han takserer også og sørger for lakering.

Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Zoom
Indlæg: 223
Tilmeldt: 28. dec 2013, 13:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Lakering ved aut. værksted - hvor?

Indlæg af Zoom »

tømreren skrev:Godaften 'Zoom'

Desangående lånebiler, ved jeg intet.

Men du skal tage til 'Mercedes Benz CPH, Starmark Ishøj' og tale med Hr. Sommer på pladeværkstedet. Han er vanvittig dygtig og yderst pertentlig med sit arbejde. Han takserer også og sørger for lakering.

Venligst tømreren
Så er der booket tid hos MB Ishøj :)

Den billigste "lånebil" de har er en Smart ForFour, til 350 i døgnet m. 200 km/døgn - det kan jeg leve med (gad bare ikke 750 for en A model).

Men deres timepriser? kr. 1490!!! - godt det er forsikringen der skal betale!!

Overvejer dog at få lavet "taxaproppen", nu hvor de alligevel har det hele skilt ad, så skal jeg trods alt "kun" af med 2 værkstedstimer, alt arbejdet med at skille ad og dække af m.m. har forsikringen jo allerede betalt...

/Thomas
2011 Mercedes E200 2.2 BE Aut 7 Stc. (2012 model)
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 HK

2011 Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 TDI CR DSG7
2004 VW Touran 2.0 TDI Highline
2002 Ford Mondeo 2.0 Trend
1995 Golf III 1.8 CL
1991 Honda Civic 1.6i-16
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Lakering ved aut. værksted - hvor?

Indlæg af tømreren »

Fornuftigt valg :D

Og ja, naturligvis skal du have fjernet 'taxaproppen' permanent, når nu de alligevel har skilt bilen ad. Andet ville være tosset.

Hvad angår værksteds- samt billejepriserne, har en anden 'Mercedes' ejer engang udtalt; 'det koster at køre på 1. klasse'.....

Nå, men god fornøjelse med det og god aften.

Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Zoom
Indlæg: 223
Tilmeldt: 28. dec 2013, 13:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Lakering ved aut. værksted - hvor?

Indlæg af Zoom »

tømreren skrev:Fornuftigt valg :D

Og ja, naturligvis skal du have fjernet 'taxaproppen' permanent, når nu de alligevel har skilt bilen ad. Andet ville være tosset.

Hvad angår værksteds- samt billejepriserne, har en anden 'Mercedes' ejer engang udtalt; 'det koster at køre på 1. klasse'.....

Nå, men god fornøjelse med det og god aften.

Venligst tømreren
Så fik jeg afleveret bilen - det viser sig at rust garantien slet ikke gælder, når der er boret hul i taget (hvor antennen har siddet), med mindre det bliver lavet "rigtigt" (taxa proppen fjernes og hullet "lappes") på autoriseret værksted. Det skal de så have 3.000 for at lave!

Der er sgu altid udgifter, som man ikke havde regnet med...
2011 Mercedes E200 2.2 BE Aut 7 Stc. (2012 model)
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 HK

2011 Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 TDI CR DSG7
2004 VW Touran 2.0 TDI Highline
2002 Ford Mondeo 2.0 Trend
1995 Golf III 1.8 CL
1991 Honda Civic 1.6i-16
Zoom
Indlæg: 223
Tilmeldt: 28. dec 2013, 13:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Lakering ved aut. værksted - hvor?

Indlæg af Zoom »

Zoom skrev:
tømreren skrev:Fornuftigt valg :D

Og ja, naturligvis skal du have fjernet 'taxaproppen' permanent, når nu de alligevel har skilt bilen ad. Andet ville være tosset.

Hvad angår værksteds- samt billejepriserne, har en anden 'Mercedes' ejer engang udtalt; 'det koster at køre på 1. klasse'.....

Nå, men god fornøjelse med det og god aften.

Venligst tømreren
Så fik jeg afleveret bilen - det viser sig at rust garantien slet ikke gælder, når der er boret hul i taget (hvor antennen har siddet), med mindre det bliver lavet "rigtigt" (taxa proppen fjernes og hullet "lappes") på autoriseret værksted. Det skal de så have 3.000 for at lave!

Der er sgu altid udgifter, som man ikke havde regnet med...
Fik min E200 tilbage i går - alt er tilgivet, ekstra-udgifter eller ej - den kører bare så forbandet godt at jeg næsten ikke kan holde ud at køre andet efterhånden.

Havde lånt en B180 med DCT-7G - jeg kan bare ikke med dobbelt-koblings kasser - det var det jeg flygtede fra, da jeg skiftede min Octavia ud. Måske var den bare ude af justering, men det er netop det - de er så forbandet fintfølende og skal grundjusteres igen og igen (DSG kassen i min Octavia skulle, plus blev garanti-repareret for 80.000!).

En anden ting der undrede mig meget - i min E200 sidder afviser stilken nederst og fartpiloten øverst, i B180 sidder de omvendt? Dybt underligt - jeg bruger fartbegrænseren næsten hele tiden og jeg kom flere gange til at blinke af i stedet!

TIl gengæld var jeg meget imponeret over motoren - en 1.5 CDI med 109 HK? Jeg ville nok helt klart vælge en 6-benet manuel gearkasse, hvis jeg skulle have en A eller B klasse, men motoren er alt rigeligt.
2011 Mercedes E200 2.2 BE Aut 7 Stc. (2012 model)
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 HK

2011 Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 TDI CR DSG7
2004 VW Touran 2.0 TDI Highline
2002 Ford Mondeo 2.0 Trend
1995 Golf III 1.8 CL
1991 Honda Civic 1.6i-16
Besvar